خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت خوزستان عنوان شد:

چتر حمایتی بیمه سلامت بر سر حدود نیمی از مردم خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۷۵۶

مدیرکل بیمه سلامت گفت: جمعیت خوزستان بیش از ۴ میلیون نفر است، که بیش از ۲ میلیون نفر آن( ۴۵ درصد) تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خسروی در نشست خبری که امروز چهارشنبه ۱۶ مردادماه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۴۵ درصد جمعیت استان بیمه شده بیمه سلامت هستند.

وی افزود: ۱۸۰۱ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در سال ۹۷ هستند و تعداد بازدیدهای انجام شده از موسسات طرف قرارداد در همان سال ۱۸۰۱ بازدید بوده که ۱۴۵ مورد مغایرت احصا شده، وجود داشته است.

خسروی ادامه داد: در پی مشخص شدن مغایرت ها، از پزشک برای ارائه توضیح، تذکر و یا اخذ تعهد دعوت به عمل آمد و در برخی موارد نیز لغو مجوز یک ماهه، دو ماهه و ۳ ماهه صورت گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اینکه تعداد بیماران خاص که در سال ۹۷ کارت بیماری های خاص را دریافت کرده‌اند ۳۳۷۶ نفر بوده‌اند تاکید کرد بیش از ۴۴ میلیارد تومان برای درمان بیماری های هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و ام اس پرداخت شده است.

وی در خصوص وضعیت پرداخت ها به مراکز طرف قرارداد در سال های ۹۷ و ۹۸، عنوان کرد: در سال ۹۷ مراکز دولتی، دانشگاهی و خصوصی تا دی ماه و مراکز  دارویی تا آذرماه تسویه شده اند. همچنین در سال ۹۸ به مراکز دولتی، دانشگاهی و دارویی تا خردادماه و مراکز خصوصی تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۸۶ میلیارد تومان در بخش دارویی پرداخت شده است، اشاره کرد: ۱۰ قلم داروی پر هزینه تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیش از ۱۰ هزار پرونده دارویی در سیستم دارویی ثبت شده است.

خسروی گفت: در سال گذشته ۶۱۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

 وی در خصوص پروژه های ملی اجرا شده در سال ۹۷، تصریح کرد: اولین پروژه استحقاق سنجی بوده است که با توجه به رایزنی های انجام شده تعداد ۳۴ بیمارستان دولتی دانشگاهی استان در پروژه استحقاق سنجی قرار دارند.

 خسروی ادامه داد: با اجرای این طرح بیش از ۲۶۰ هزار فقره همپوشانی در سال ۹۷ انجام شده است رفع همپوشانی بیمه  (عدم استفاده افراد از چند صندوق بیمه‌ای به صورت همزمان ) منجر ب حذف ۸۳۳۶ دفترچه از بیمه سلامت شد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در خصوص طرح نسخه نویسی الکترونیک، گفت: مقرر شد که تا پایان سال نود و هشت ۳۰ درصد شهرستان های استان در فاز اول طرح نسخه نویسی الکترونیک آموزش و راه اندازی شوند که این مهم در ۴ ماهه اول سال جاری محقق شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان فعال خوزستان در طرح نسخه نویسی الکترونیک  شامل حمیدیه، ایذه، اندیمشک، شوشتر، ماهشهر، آبادان و شادگان هستند.

خسروی عنوان کرد: نسخه نویسی الکترونیک شهرستان‌های مذکور، بیش از ۸۴۰ هزار بیمه شده و ۲۴۱ موسسه را تحت پوشش قرار می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در خصوص رسیدگی مکانیزه(تبادل الکترونیک) به اسناد بستری، اشاره کرد: پس از جلسات مکرر با رؤسای ۵ دانشگاه و دانشکده های استان مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشکده های آبادان بهبهان، شوشتر و دزفول هرکدام ضمن بسترسازی و ایجاد زیرساخت، یک بیمارستان برای اجرای طرح پرونده بستری الکترونیک تا شهریور ماه سال جاری معرفی نمایند.

وی افزود: واگذاری فرآیند صدور، تمدید، ابطال و دفترچه در استان به ۷۷ دفتر پیشخوان دولت باعث ایجاد ۱۱۴ فرصت شغلی در آن دفاتر شده است.

چتر حمایتی بیمه سلامت بر سر حدود نیمی از مردم خوزستان

چتر حمایتی بیمه سلامت بر سر حدود نیمی از مردم خوزستان

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز