خبرگزاری کار ایران

رفع مشکلات حقوقی برای کشت فراسرزمینی ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۸۷۳

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در زمینه کشت فراسرزمینی لازم است دغدغه‌های موجود و مسائل حقوقی حل شود تا کشاورزان و سرمایه گذاران بتوانند با احرای کشت فراسرزمینی نیاز کشور را مرتفع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی راه انجام در نشست کشت فراسرزمینی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، گفت: ما کشاورزانی داریم که امکان سرمایه گذاری در سایر کشورها را دارند و در قزوین هم تجربه حضور در سایر کشورها را داریم، اما برخی مسایل حقوقی ما هنوز حل نشده است و همین باعث ضرر برای برخی کشاورزان شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: آب یکی از چالش‌های اساسی در کشور است و برای کاهش فشار به منابع آبی می‌توان از ظرفیت سایر کشورها استفاده کرد اما الان شاهد هستیم که محصولات آب‌بری مانند هندوانه و خربزه نه تنها در کشور تولید می‌شود بلکه صادر هم می‌شود.

وی اظهار کرد: آب مجازی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار دهیم تا بتوانیم نیازها را برطرف کنیم.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: باتوجه به فعالیت‌های خوب کمیسیون کشاورزی اتاق قزوین این بخش به دپارتمان تبدیل شد.

رحیم زاده ادامه داد: مسئولیت دبیری میز کشمش کشور به عهده اتاق بازرگانی قزوین سپرده شده، همچنین در حوزه زیتون هم با چهار استان همجوار درحال هماهنگی هستیم و برای مدیریت آب استان هم اقداماتی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: قزوین به جهت نزدیکی به پایتخت پتانسیل‌های بالایی دارد و از تمام ظرفیت‌های کشاورزی در استان استفاده می‌کنیم و وجود سرمایه گذاران توانمند قزوین را به استانی متمایز تبدیل کرده است.

در این نشست رئیس انجمن کشت فراسرزمینی ایران هم حضور داشت، همچنین معاون اقتصادی سفیر ایران در باکو هم به صورت مجازی حضور داشت و از اقدامات و رایزنی‌های انجام شده برای کشت فراسرزمینی در کشور آذربایجان اشاره کرد.

فعالین بخش خصوصی در حوزه کشاورزی دغدغه‌ها و مشکلات خود در زمینه کشت فراسرزمینی را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز