خبرگزاری کار ایران

با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی؛

از کشاورزان نمونه شهرستان گرمسار تقدیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۷۰

بیشترین تعداد پروژه ها در حوزه دام وطیور است که وجود حدود ۷۰درصد تولید مازاد برنیاز استان در این بخش خود گواه موضوع است.

در مراسمی با حضور معاون تولیدات دامی وزیر، رئیس سازمان امور عشایر ایران، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و شهرستان گرمسار، نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از بهره برداران و… از تولیدکننگان برتر کشاورزی شهرستان گرمسار تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، مدیرجهادکشاورزی شهرستان گرمسار در این مراسم گزارشی از اقدامات انجام شده، وضعیت اراضی کشاورزی شهرستان، سطوح زیر کشت، میزان تولیدات و اجرای طرح های مختلف ارائه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی گفت: بیشترین تعداد پروژه ها در حوزه دام وطیور است که وجود حدود ۷۰درصد تولید مازاد برنیاز استان در این بخش خود گواه موضوع است.

سیدمجید موسوی با اشاره به خسارات ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی به ویژه خسارات گسترده ای به عشایر استان سمنان و تلف شدن بیش از ۸۰ هزار دام سبک آن ها در مناطق قشلاقی خواستار حل مشکلات و جبران خسارت های عشایر شد و گفت: باید مساعدت شود تا نیازهای عشایر برطرف شود در غیر این صورت در شهریور خسارات این جامعه مولد در مناطق قشلاقی مضاعف خواهد شد.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در استان های خراسان های رضوی، جنوبی و شمالی، سمنان و قسمت از تهران خشکسالی شدید حادثشده است.

حسن رکنی با اشاره به خسارات عشایر استان سمنان اظهار داشت: طرح ارزیابی خسارات عشایر این استان با حضور تیم های اعزامی از وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است و برای رفع این مشکلات علاوه بر فعالیت های این وزارت خانه، اقدامات دیگری از طریق قانونی و نمایندگان استان باید صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: علوفه مورد نیاز دام عشایر با فرجه پرداخت چهارماهه تامین شده است که برای تامین منابع مورد نیاز این مدت باید از طریق دیگر دستگاه های مرتبط به صورت قانونمند اقدام شود.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه سال جاری تحولات خوبی برای بخش کشاورزی انجام شده است.

غلامرضا کاتب افزود: پیش بینی ۱۱۰هزار میلیارد ریال منابع برای خرید گندم، تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه روش های نوین آبیاری، در نظر گرفتن منابع لازم ازصندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی، تکلیف بانک ها برای تخصیص ۲۵ درصد منابع خود به بخش کشاورزی از جمله این حمایت ها است.

وی افزود: طی سه ماه ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال از طرف صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های کشاورزی قرار داد شده است.

در این مراسم از دو تولید کننده برتر استانی شهرستان، دو زکات دهنده برتر شهرستان تجلیل شد. همچنین از سوی نماینده مجلس با اهداء لوح تقدیر از زحمات مدیران جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار و آرادان تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز