خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنایع کوچک ایران:

یک‌هزار و 600 نیاز فناورانه در واحدهای تولیدی کشور شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۵۸۸

معاون سازمان صنایع کوچک ایران گفت: در سطح واحدهای تولیدی کشور حدود یک‌هزار و 600 نیاز فناورانه شناسایی شده است که تا کنون 415 مورد آن برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عزیزالله قربانی در نخستین روز از هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی که به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: در سطح کشور 76 هزار صنعت وجود دارد که از این تعداد بیش از 12 هزار مورد غیرفعال هستند که بازار فروش، کمبود نقدینگی و نبود تجهیزات از جمله عوامل این غیرفعالی است، فن بازارها و دانشگاهیان می‌توانند در فعال شدن مجدد این واحدها بسیار تاثیرگذار باشند.

معاون سازمان صنایع کوچک ایران ادامه داد: همچنین حدود 16 هزار واحد فعال هم با 50 درصد ظرفیت مشغول کار هستند.

وی عنوان کرد: در سطح کشور حدود 6 هزار شرکت دانش بنیان فعال هستند که از این تعداد 570 مورد در شهرک‌های صنعتی قرار دارند، همچنین حدود یک‌هزار و 500 شرکت مستعد دانش بنیان هم شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای تشویق شرکت‌های دانش بنیان مشوق‌هایی در نظر گرفته شدهد است که اختصاص زمین به صورت اقساطی و مشوق‌های مالی از جمله آن‌ها هستند و اگر شرکتی زودتر از زمانی که برای آن تعیین شده به دانش بنیان تبدیل شود در واگذاری زمین به آن 30 درصد تخفیف درنظر گرفته می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در مجموع 29 فن بازار منطقه‌ایی داریم که 18 مورد آن در شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز