خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران انجام شد؛

افتتاح سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۴۹

همزمان با دهه تولید و تجارت ،۳طرح تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز باسرمایه گذاری ۹۵۰میلیارد ریال و اشتغال ۸۰نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، این طرح ها شامل واحد دانش بنیان سازنده درهای  کوره های ذوب فلزات ،واحد تولید ظروف پلاستیکی و واحد تولید جعبه کارتن و شانه تخم مرغ است که امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس،و مسوولین اداره صمت فارس به بهره برداری رسید.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در آیین افتتاح سه واحد تولیدی  در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از برنامه‌ریزی برای احداث هزار  واحد کارگاهی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در امسال خبر داد و گفت:اولویت واگذاری این کارگاه‌ها که عملیات اجرایی برخی از آنها نیز آغاز شده ،واگذاری  به شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

رضا غلامی اوریمی افزود:امسال درسطح شهرک های صنعتی کشور مشوق های  مناسبی برای شرکت های دانش بنیان اختصاص داده ایم که امیدواریم شرکت های دانش بنیان بتوانند با استفاده از زیرساخت های موجود در شهرکهای صنعتی به تولید تجاری و انبوه برسند .

وی در ادامه از برنامه احیا و راه اندازی مجدد ۱۹۹۰ واحد صنعتی راکد در شهرکهای صنعتی کشور خبر داد و گفت: برای این منظور  واحدهای بهره‌بردار غیرفعال پایش شدند که در سال گذشته نیز افزون بر دو هزار واحد با اشتغال ۳۶ هزار نفر به چرخه تولید بازگشتند .

وی اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید را از دیگر برنامه های امسال  این سازمان بیان کرد وگفت:در سطح کشور افزایش ظرفیت ۳۳۰۰واحد که زیرظرفیت ۵۰درصد فعالیت می کنند در برنامه قرارگرفته که سهم شرکت شهرکهای صنعتی فارس ۱۶۰واحد تولیدی است.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین از اهتمام به منظورتعیین تکلیف و  فسخ اراضی  راکد در کشور خبر داد و گفت: امسال آزاد سازی ۵۰۰ هکتار از زمین های راکد  شهرک های صنعتی در برنامه قراردارد .

وی در ادامه با اشاره به شفاف سازی در واگذاری اراضی شهرک های صنعتی در سطح کشور گفت: در این زمینه واگذاری زمین به صورت الکترونیکی در حال انجام است و متقاضیان می توانند از طریق سامانه الکترونیکی این سازمان  نسبت به انتخاب اراضی اقدام کنند.

 غلامی تصریح کرد: برنامه واگذاری در شهرک های صنعتی بر اساس اولویت های طرح آمایش سرزمینی تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین با بیان اینکه ۸۹۴ شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی مربوط به استان فارس است و این استان ،۷درصد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در سفر خود استان فارس  از طرح های عمرانی و زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کرد.

افتتاح سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

 غلامی در این بازدید با بیان اینکه در دهه تولید و تجارت امسال تعداد ۱۸۴ پروژه زیرساختی در شهرکها و نواحی صنعتی سراسر کشور با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان به  بهره برداری می‌رسد ،گفت: از این تعداد پروژه های به با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان مربوط به استان فارس است.

وی با بیان اینکه طرح استحصال پساب درتصفیه خانه فاضلاب  شهرک صنعتی بزرگ شیراز اجرایی می شود، گفت: با برنامه ریزی انجام شده،افزایش ظرفیت بازچرخانی آب در شهرکهای صنعتی ایران، امسال از ۳۵ هزار لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۵۰ هزار لیتر در ثانیه در سال جاری افزایش خواهد یافت.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در بازدید از طرح توسعه برق رسانی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز گفت :سال گذشته معادل ۸۵۰ مگاوات برق در شهرکها و نواحی صنعتی کشور تامین شد که امسال توسعه۹۳۰ مگاواتی در برنامه قرار دارد.

وی  با بیان اینکه برنامه ریزی جامعی نیز برای تامین کسری برق شهرکها و نواحی صنعتی از طریق حمایت از ایجاد و راه اندازی  مولد های مقیاس کوچک انجام شده است گفت برای دستیابی به این هدف،واگذاری  زمین رایگان به مساحت دو هزار متر مربع برای ایجاد هر نیروگاهی صورت گرفته است.

غلامی حمایت از ایجاد شهرک های انرژی خورشیدی را از دیگر برنامه‌های سازمان برای تامین کسری برق شهرک های صنعتی بیان کرد و گفت :مقرر شده در هر استان یک شهر ک انرژی خورشیدی احداث شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز