خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین عنوان کرد؛

برنامه ریزی برای کاهش 20 درصدی جمعیت کیفری در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۲۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امیدواریم تا پایان سال با برنامه ریزی و تلاش تمای همکاران قضایی، شاهد کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم و بتوانیم شرایط آزادی و استفاده از نهادهای ارفاقی را برای برخی از مددجویان فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضا در استان گفت: 15 برنامه در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در استان برنامه ریزی شده و اولویت اول در حوزه پیشگیری، کاهش جمعیت کیفری است که در این راستا اولین برنامه ما اصلاح ذات البین با دو هدف کاهش جمعیت و محکومیت کیفری است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: از امروز کارگروه سازش در همه کلانتری‌ها فعال شده تا علاوه بر مجموعه‌های قضایی و شوراهای حل اختلاف از ظرفیت مجموعه انتظامی استان هم در صدد ایجاد صلح و سازش به درستی استفاده شود.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: پرونده‌هایی همچون تصادفات، حوادث ناشی از کار و تخلفات پزشکی را به شورای حل اختلاف ارجاع خواهیم داد تا منتهی به سازش شود و شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

وی تصریح کرد: موارد حقوق عامه و ترک فعل احصاء شده و به مدیران ابلاغ خواهد شد و در این راستا با هیچ مدیر و مسئولی مماشات و تعارف نداریم و از هیچ مدیری ترک فعل را نمی‌پذیریم و بعد از ابلاغ این دستورالعمل، برخورد جدی خواهیم کرد.

رجبی خاطرنشان کرد: تلاش همه ما این است که بتوانیم موارد نقض حقوق عامه را رفع کنیم و قرارگاه حقوق عامه را در حوزه‌های مختلف تشکیل دهیم که می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز