خبرگزاری کار ایران

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش:

تعداد پرونده‌های سیاسی معلمان به ۲۵ نفر هم نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۳

تعداد پرونده‌های سیاسی معلمان به ۲۵ نفر هم نمی‌رسد که دو، سه نفر از آنها داخل زندان هستند / در مورد دسته‌ای از آن‌ها که مربوط به قوه قضاییه بود نامه نوشتیم و درخواست عفو کردیم تا همکاران ما آزاد شوند

ایلنا: معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: این قول را به تشکل‌های معلمان می‌دهیم که اگر در مورد مسائل سیاسی سال‌های اخیر اجحافی به فردی شده باشد، به آن رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " حجت الاسلام ناصری " پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری در مورد معلمانی که ممنوع التدریس شده‌اند، گفت: ما در هیچ جا مجازاتی به عنوان ممنوع التدریسی نداریم و در قانون رسیدگی به تخلفات اداری ۳۸ مجازات آمده است که هیچکدام از این‌ها ممنوع التدریسی نیست.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ‌ ولی ممکن است کسی را منفصل از خدمت کنند که نتیجه رای آن، کلاس نرفتن است.

وی تصریح کرد: عده‌ای از فرهنگیان دارای پرونده‌ای با بار سیاسی هستند که به این دلیل از رفتن به کلاس درس محروم شده‌اند و در این زمینه از تشکل‌های معلمان کمک گرفتیم و به آن‌ها اعلام کردیم افرادی را که در این رابطه دارید به ما معرفی کنید تا ببنیم چه تعدادی به دلایل سیاسی مسئله‌دار هستند.

ناصری با اشاره به اینکه تعداد اسامی که آمد زیاد نبود، افزود: معلمانی که در ۷ تا ۸ سال اخیر مسئله سیاسی داشتند بررسی کردیم و دو گروه شدند یک گروهی که بعد از بررسی مشخص شد پرونده آن‌ها بار سیاسی ندارد و گروه دیگر تعدادی بودند که بازداشت شده بودند که البته تعداد آن‌ها اندک بود.

وی ادامه داد: ‌ در مورد دسته‌ای از آن‌ها که مربوط به قوه قضاییه بود نامه نوشتیم و درخواست عفو کردیم تا همکاران ما آزاد شوند و برای گروهی که در هیات رسیدگی به تخلفات اداری بود همه را به هیات عالی نظارت دادیم تا تجدیدنظر بشود و باید دید چه اقدامی می‌شود که البته این مقداری زمان می‌برد.

ناصری با اشاره به اینکه این کار را ۳۵ تا ۴۰ روز است که انجام داده‌ایم و هنوز نتیجه آن را نمی‌دانیم، افزود: تعداد پرونده‌های سیاسی معلمان به ۲۵ نفر هم نمی‌رسد که دو، سه نفر از آنها داخل زندان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز