خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

سهم اشتغال جوانان هرمزگان در صنایع افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۴۸۶

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفتت: دغدغه مردم استان هرمزگان در خصوص به کار گیری جوانان و به ویژه دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در صنایع استان یکی از خواسته‌های به حق و اساسی است، البته اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تحقق این موضوع خود را مسئول می داند.

مجتبی معین وزیری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از بندرعباس، اظهار کرد: سامانه جستجوی شغل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است تا کارفرمایان، نیروی کار مورد نظر را بر اساس فرصت های شغلی اعلامی خود یافته و نیروهای کار نیز اطلاعات خود مانند تحصیلات و مهارت‌ها و سوابق کاری را در این سامانه بارگذاری کنند. این سامانه می تواند فرآیند دستیابی کارفرمایان به نیروی کار مورد نیاز و جویندگان کار به فرصت شغلی مناسب را به راحتی فراهم آورد.

مدیرکل کار هرمزگان تصریح کرد: سامانه جستجوی شغل یک فضای مناسب برای درخواست نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان استان بوده که از این طریق در کمترین زمان ممکن می‌توانند نیروی مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گفته وی، کاریابی های فعال استان هرمزگان می توانند با اتصال به این سامانه در فرآیند کاریابی و تامین شغل برای کارجویان اقدام کنند.

وی با اشاره به کار گیری جوانان در صنایع استان، افزود: دغدغه مردم استان هرمزگان در خصوص به کار گیری جوانان و به ویژه دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در صنایع استان یکی از خواسته‌های به حق و اساسی است، البته اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تحقق این موضوع خود را مسئول می داند.

معین وزیری، هدف‌های تعیین شده را زمینه سازی برای استخدام و به کارگیری جوانان جویای کار دارای مهارت یا تخصص .... در صنایع استان و برنامه ریزی در سطوح مختلف برای افزایش سطح تخصص و مهارت جوانان استان و اجرای اصل آموزش بر مبنای نیاز بازار کار دانست.

وی تصریح کرد: آنالیز و بررسی روش‌های اجرا شده در گذشته به منظور فراهم سازی زمینه اشتغال جوانان استان در صنایع و یافتن اشکالات این روش‌ها در جلسات کارشناسی از جمله اقدامات این اداره کل بوده است. مکاتبات و مذاکراتی نیز با مقام عالی وزارت متبوع و همچنین استاندار انجام شده و روش‌های جدیدی به زودی جایگزین روش‌های سابق خواهد شد تا بتوان زمینه این همکاری ها و امکان اشتغال جوانان را گسترش داد.

وی اضافه کرد: واقعیت‌های موجود در خصوص توانمندی درصد قابل توجهی از جویندگان کار استان و سطح مناسب مهارتی بیانگر این موضوع است که نمی توان همه جوانان جویای کار استان را فاقد مهارت دانست. به هر حال جوانان زیادی هستند که مهارت‌‌های لازم را به روش‌‌های مختلف فرا گرفته و آماده کار و تلاش و ارائه خدمت به صنایع استان می باشند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان همچنین با اشاره به حمایت های این اداره کل برای رونق مشاغل خانگی استان، گفت: وزارت مردم که متولی این مشاغل است قبل از هر چیز، صدور مجوز اینگونه فعالیت‌ها را تا حد قابل توجهی آسان و روان سازی کرده است که می تواند یکی از جنبه‌های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد. پرداخت تسهیلات مالی ارزان قیمت و مناسب از جمله دیگر جنبه‌های این حمایت محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده حمایت دولت از اینگونه مشاغل را می توان مرتبط با موضوع ایجاد بازاچه‌های دائمی یا موقت معتبر و ثابت به حساب آورد که اقدامات قابل توجهی در این خصوص با هماهنگی استانداری و مجموعه وزارت صورت پذیرفته و امید آن می رود که بتوانیم در این خصوص اقدامات مناسبی را در نقاط مستعد استان به عمل بیاوریم.

انتهای پیام/
سمانه کمالی باغستانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز