خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در جمع خبرنگاران:

به کارگیری نیروهای ماندگار منجر به کاهش هزینه‌های تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۰۰

اختصاص یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال هرمزگان / به منظورتثبیت و ایجاد اشتغال واحدهای تولیدی هرمزگان حمایت می شوند.

به کارگیری نیروهای ماندگار در صنایع غرب استان یکی از راههای کاهش هزینه‌های تولید به شمار می‌رود که این موضوع توسط دبیرخانه کارگروه اشتغال رصد می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر اظهار داشت: امسال یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار بمنظور حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال استان اختصاص یافته است که بصورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
«بهروز اکرمی» اضافه کرد: از مهم‌ترین اولویتهای دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال است به همین منظور باید با ایجاد فرصت‌های شغل، تحولی در این بخش به صورت ملموس پدید آورد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری و نرخ مشارکت در کنار هم گویای وضعیت اشتغال است اعلام کرد: نرخ بیکاری استان هفت و چهار دهم درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری که(۴/۱۰) ده و چهار دهم است کمتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان ۸/۳۳ درصد است که از میانگین کشوری ۸/۳ درصد کمتر است که در تلاش هستیم تا نرخ مشارکت استان را ارتقا دهیم.

اکرمی خاطر نشان کرد: حمایت، صیانت و حفاظت از نیروی کار یکی از مطالب مهم در ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه‌های کشور است که باید با جدیت این مسئله پیگیری شود.

وی کارگران را پشتوانه اصلی تولید و رونق اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا پیگیر مطالبات به حق کارگران هستیم و در تلاشیم تا به خواسته‌های منطقی و قانونی آنان جامهٔ عمل بپوشانیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سایه اراده و توان نیروهای کارگر، چرخ اقتصاد کشور می‌چرخد، اظهارداشت: مدیران باید در جهت رضایت این قشر زحمتکش تلاش کنند و حل مشکلات آنان در اولویت امور باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بحثتعاونی‌ها بیان کرد: در سال گذشته تعداد دادخواست‌های واصله به هیات تشخیص ۲ هزار و ۱۹۷ مورد بوده است که ۹۰۴ مورد آن با می‌انجی گیری این اداره کل سازش شده است.

وی در این رابطه افزود: می‌توان گفت میانگین مدت رسیدگی به این دادخواست‌ها حداکثر ۹ روز بوده است.

اکرمی با بیان اینکه یک مدیر توانمند همیشه سعی می‌کند هزینه‌های تولید مجموعه‌اش را کاهش دهد بیان کرد: به کارگیری نیروهای ماندگار در صنایع غرب استان یکی از راههای کاهش هزینه‌های تولید به شمار می‌رود که این موضوع توسط دبیرخانه کارگروه اشتغال رصد می‌شود.

وی شناسایی واحدهای مشکل دار را یکی از برنامه‌های مهم این کارگروه عنوان و اضافه کرد: در این کارگروه مصوب شده که دستگاه‌ها، واحدهای مشکل دار را شناسایی و پس از بررسیهای کار‌شناسی، بتوان اقدامات عملی را جهت حل مشکلات آن‌ها انجام داد.

این مقام مسئول اظهار داشت: دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری و زنان سرپرست خانوار نمونه، برگزاری همایش ایمنی و کار، دیدار با تشکل‌های کارگری، معاینه رایگان کارگران توسط تیم پزشکی با همکاری مدیریت درمان استان و برگزاری مسابقات فرهنگی و… از جمله برنامه‌های هفته کارگر به شمار می‌رود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تعیین صلاحیت ۱۴۱ مورد از شرکت‌های خدماتی، معرفی ۳۴۳ نفر از دارندگان بیمه بیکاری به فنی و حرفه‌ای، انجام بازرسی ۷ هزار و ۳۲۳ مورد در سطح استان به منظور ایمن سازی وضعیت کارگران، اختصاص کارت اعتباری به هزار و ۳۹۸ کارگر با اعتبار۲۰ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریالی و… از جمله اقدامات مهم در سال گذشته محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز