خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساوجبلاغ:

فعالیت خدمات درمانی در شهر جدید هشتگرد ارتقاء پیدا کرد/لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۷۳۹

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با عنوان اینکه طرح مسکن مهر مورد بی مهریِ قرار گرفت، گفت: در شهر جدید هشتگرد، صدها واحد مسکونی از این پروژه تا مرز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، پیدا کرد اما به مالکان تحویل داده نشد لذا درصدد جبران کارهای انجام نشده هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا البرزی در نشست خبری که در فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد در ارتباط با برنامه های این شهرستان، اظهار داشت: برای تحقق شعارهای دولت سیزدهم به ویژه موضوع عدالت محوری و فساد ستیزی، تلاش خواهیم کرد.

البرزی که از زمان انتصابش در سِمت فرمانداری ساوجبلاغ کمتر از ۲ ماه گذشته است با اشاره به برنامه های آینده خود در این شهرستان، ادامه داد: برنامه ریزی برای کاهش سن ازدواج جوانان،‌ ترغیب آنها به افزایش نسل، مشکلات مردم در حوزه های اقتصادی، افزایش رفاه عمومی، ایجاد مشاغل پایدار، ایجاد مسکن مناسب و در نهایت افزایش امیدواری مردم و خوش بینی به آینده، جزو رئوس برنامه های کاری این فرمانداری خواهد بود.

البرزی در خصوص مشکلات مسکن مهر اظهار داشت: ما از دستگاهی نمی‌پذیریم که همراه نباشد و روسای ادارات برای انجام خدمت به مردم باید پای کار باشد.

وی گفت: در طول مدت حضورم در ساوجبلاغ، ۴ بازدید از شهرجدید هشتگرد داشتم.‌طرح مسکن مهر مورد بی مهری قرار گرفت در حالیکه در این شهر، صدها واحد مسکونی از این پروژه تا مرز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به مالکان تحویل داده نشد.

البرزی ادامه داد: حوزه مسکن بیش از ۵۰ درصد هزینه خانوار را دارد و در این شرایط اقتصادی مالکان این پروژه ها مجبور به اجاره نشینی هستند. لذا درصدد جبران کارهای انجام نشده هستیم. 

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: به تمامی دستگاه های اجرایی اعلام کردم که نگذارید در جایی دیواری غیرمجاز بنا شود.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرستان ساوجبلاغ را حوزه بهداشت و درمان، اعلام کرد و گفت: با توجه به جمعیت رو به رشد شهر جدید هشتگرد  اما خدمات درمانی در خور مردم ارائه نمی شد. کل خدمات محدود به "مرکز جامع سلامت" بود با بیشترین پذیرش حوزه بهداشت صبح تا ساعت ۱۴ بود که بر حسب نیاز مردم، فعالیت این مرکز به صورت درمانگاه شبانه روزی ارتقاء پیدا کرد. 

البرزی با عنوان اینکه بنا داریم شهر جدید هشتگرد خدمات جدید زیربنایی داشته باشیم، ادامه داد: بیش از ۸۵ هزار نفر در این شهر جدید  ساکن هستند لذا با تاسیس و راه اندازی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در این شهر،‌ مشکل بهداشت و درمان تا حدودی رفع خواهد شد. 

فرماندار ساوجبلاغ گفت: بیش از ۶۲ هزار نفر بیمه گذار تامین اجتماعی در ساوجبلاغ وجود دارد که با خانواده آنها، جمعیتی بالغ بر صد هزار نفر خواهند شد. از طرفی، ۱۶ هزار بازنشسته در ساوجبلاغ ساکن هستند که با احتساب مستمری بگیران و ازکارافتادگانِ صندوق بیمه تامین اجتماعی در مجموع ۲۱۵ هزار نفر ساکن ساوجبلاغ، فاقد بیمارستان هستند.

البرزی پیرو این موضوع از دعوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استان در روزهای گذشته یاد کرد و اظهار داست: توافق شد، زمینی توسط شهرداری در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد. مقرر گردید حوزه معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور عملیات ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی تامین اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ را در شهر هشتگرد و در کمترین زمان ممکن اجرا کند.

وی اضافه کرد: هفته گذشته زمینی در شهرک کوثر به وسعت ۱۸هزار متر، انتخاب شد و تیرماه بیمارستان کلنگ زنی می شود.

وی در ارتباط با شلوغی صف نانوایی های شهرستان گفت: با تزریق ۴۵ تن آرد یارانه ای در بین نانوایی ها، مقرر شد در جاهایی که صف ها شلوغ هستند ساعت پخت اضافه شود و با تدابیری که اتخاذ کردیم توانستیم این مشکل را حل کنیم و اگر نانوایی تخلف کرد همان مرجعی که جواز را صادر کرده موظف است جواز را ابطال کند.

البرزی در ارتباط با فعالیت حوزه صنعت گفت: همایش بزرگ مدیران و سرمایه گذاران در این حوزه در تاریخ ششم تیر ماه برگزار می شود که دستاورد در زمینه تولید و اشتغال خواهد داشت.

گفت و گو: بهزاد عبدی امیری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز