خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اهواز؛

تدوین برنامه سه ساله برای اهواز در حال انجام است/کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید در ماه‌های آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۰۳۰

رئیس شورای شهر اهواز از تدوین برنامه سه ساله و افق ۱۴۰۴ برای این شهر خبرداد و گفت: تا پایان شهریورماه پروژه‌های عمرانی زیادی به اتمام خواهد رسید و بعد از آن پروژه‌های جدید کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سیاوش محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه نقش بی بدیلی در مسائل مختلف کشور دارد، اظهار کرد: در بدو ورود و تشکیل شورای ششم جلسات متعددی برگزار و آسیب شناسی‌ها انجام شد. 

وی یکی از چالش‌های اساسی را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: یک برنامه ۳ ساله و افق ۱۴۰۴ در شورای شهر برای اهواز در حال تدوین است که طبق آن به سمت جلو حرکت کنیم.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه درآمد شهرداری در ۲ حوزه عوارض و حق آلایندگی‌ها است، افزود: در سه ماه نخست شورا تمرکز بر آب‌های سطحی بود و اولین کلنگ زنی شورا در این حوزه بود. همچنین اولویت اتمام پروژه‌های قدیمی بوده و تا پایان شهریور پروژه‌های زیادی تکمیل و بعد از آن کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید آغاز می‌شود.

وی با اشاره به کوتاهی شهرداری در آموزش شهروندی ادامه داد: سال ۱۳۸۰ حدود ٣ میلیارد تومان وام توسط شهرداری دریافت و پرداخت نشد و اکنون به با جریمه به بیش از ٣۴٠ میلیارد تومان رسیده است.

حقوق کارگران بین ۹ تا ۱۱.۵ میلیون تومان است

محمودی با اشاره به اینکه حقوق کارگران اوایل هرماه منظم پرداخت می‌شود، تصریح کرد: اکنون حقوق کارگر بین ٩ تا ١١.۵ میلیون تومان است و باید بر اساس آنچه اداره کار مشخص کرده ٧ ساعت و ٣٣ دقیقه کار کند اما در برخی مناطق کارگر فقط ۳ تا ۴ ساعت کار می‌کند.

وی عنوان کرد: بزودی توافق نامه‌ای با یکی از بانک انعقاد می‌شود و بانک مذکور اول هرماه حقوق کارگران را پرداخت و شهرداری چند روز بعد با رسیدن اولین اعتبارات بدهی را به بانک پرداخت می‌کند.

در ادامه حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد: شهرداری اهواز به عنوان یک نهاد عمومی عام‌المنفعه از هیج گونه اعتبار دولتی برخوردار نیست.

وی عنوان کرد: حدود ٣٠٠ وظیفه به عهده شهرداری بوده و با لحاظ نیروهای حجمی تحت پوشش پیمانکار ٩ هزار نفر پرسنل دارد و درآمد شهرداری با مجموعه وظایفی که بر عهده دارد سازگاری ندارد.

ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان دستمزد کارکنان شهرداری است

زارع زاده تصریح کرد: در سال ١۴٠١ ماهیانه بیش از ٢٠٠ میلیارد تومن حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری است و سالانه یک هزار ٢٠٠ میلیارد تومان هزینه های جاری دارد.  

وی بیان کرد: مترو درگیر یک دعوای حقوقی است؛ وقتی پرونده‌ای درگیر یک مشکل حقوقی قرار گرفت یک مسیر طولانی می‌شود و در صورت رفع آن در حال حاضر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز اول آن مورد نیاز است.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه ۲ سوم تجهیزات چمن مصنوعی سطح شهر در زمان کرونا به سرقت رفت، گفت: قرار شد ۱۲ زمین چمن مصنوعی توسط سرمایه‌گذار، ۱۲ چمن در حال انجام مقدمات، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان ۱۰ چمن، شرکت‌های نفتی پنج، شرکت ایرانسل ۲ و بنیاد مستضعفان پنج زمین چمن مصنوعی را تا پایان سال به اتمام و ترمیم کنند.

علی‌مدد هاشم پور دیگر عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که یعنی باید ١٠٠ درصد هزینه های جاری و عمرانی را باید از طریق عوارض کسب کند.

طلب ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهردای از اشخاص حقیقی و حقوقی

وی گفت: شهرداری ٧ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی دارد که به راحتی این مطالبات وصول نمی‌شوند؛ ۱۰ درصد بازاری‌ها از سال ٩٨ تاکنون مراجعه کردند و حق شهرداری را پرداخت کردند. 

هاشم پور عنوان کرد: مطالبات شهرداری و دهیاری های استان از مناطق نفتخیز از ٣٠ هزار میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی گذشته است.

۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های اهواز نیاز است

حمید دغاغله عضو شورای شهر نیز گفت: ٢ هزار پروژه کوچک، نیمه کوچک و بزرگ در اهواز وجود دارد که به ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

وی انجام پروژه‌ها را طبق اولویت شهروندان اعلام و اضافه کرد: مدیریت یکپارچه زمانی اتفاق می‌افتد که عموم مردم مطالبه واحد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز