خبرگزاری کار ایران

ادارات دولتی کهگیلویه و بویراحمد برق مصرفی خود را 30 درصد کاهش دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۴۶۶

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای گذر از پیک مصرف شد و بر لزوم کاهش ۳۰ درصدی مصرف در دوایر دولتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا "جمال معتمدی زاده" در نشست مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در تابستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری همه مشترکان برای کاهش مصرف برق در استان هستیم، اظهارداشت: با توجه به شروع فصل گرم سال و استفاده از سیستم‌های سرمایشی، شاهد افزایش چشمگیر بار شبکه سراسری برق خواهیم بود که این امر ضرورت مشارکت و همراهی همه مشترکان از جمله مشترکان اداری برای تامین برق مطمئن و پایدار دوچندان می‌کند.

وی گفت: براساس بخشنامه اخیر هیأت وزیران، تمام مشترکان اداری (دوایر دولتی) موظف شده‌اند در ساعات اداری به میزان حداقل۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف خود را در بازه زمانی خرداد تا پایان مرداد، کاهش دهند.

معتمدی زاده به ارائه راهکار‌های کاهش مصرف برق در اداره‌ها در فصل پیک مصرف اشاره و یادآورشد: خاموش کردن وسایل برقی و چراغ‌های دوایر مختلف بعد از ساعت اداری، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن در و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، توجه به دمای آسایش و تنظیم درجه کولر برروی ۲۴ تا ۲۶ درجه، استفاده از دورکند کولر آبی، بهره مندی از چراغ‌های فوق کم مصرف LED و هوشمند و همچنین به کارگیری مولد‌های خود تامین در ساعت پیک مصرف می‌تواند به کاهش مصرف برق مشترکان اداری کمک قابل توجهی کند.

وی میزان مصرف برق در خردادماه کنونی این استان را تاکنون حدود 415 مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: اگر مشترکین برق نسبت به برق مضرفی خود مدیریت های لازم را داشته باشند بطورحتم با مشکل قطعی و خاموشی های ناخواسته برق مواجه نخواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که همراهی و مشارکت مشترکان برق در مدیریت مصرف می تواند گام موثری در تامین برق پایدار بوده و شاهد تابستانی عادی بدون خاموشی برق در استان بویژه در مناطق گرمسیری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز