خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بجستان خبر داد؛

برداشت گیاه دارویی نعناع از ۲۰ هکتار مزارع شهرستان بجستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۸۶۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجستان از برداشت بیش از ۴۰ تن گیاه دارویی نعناع از هر هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی محرابی گفت: برداشت محصول نعناع از مزارع تحت کشت نعناع شهرستان بجستان طبق روال همه ساله از اردیبهشت ماه آغاز و تامهرماه ادامه می یابد.

وی ادامه داد: درمناطق تحت کشت نعناع بویژه درمناطق جنوبی شهرستان، باتوجه به کیفیت مناسب آب، خاک وشرایط اقلیمی مناسب، کمیت وکیفیت محصول تولیدی از جایگاه ممتازی برخوردار می باشد.این امر سبب افزایش اسانس و بهبود عطر وطعم نعناع تولیدی می گردد. 

وی افزود: سطح مزارع نعناع شهرستان بجستان بیش از ۲۰ هکتار برآورد گردیده که پیش بینی می شود از هر هکتار اراضی تحت کشت حدود ۳۰ تا ۴۰ تن نعناع برداشت شود.

محرابی گفت: لازم به ذکر است محصول نعناع تولیدی به دوشکل تازه وخشک شده وبه شکل فراوری شده(عرق نعناع، شربت نعناع ، دمنوش، اسانس، پودرو...) به بازار عرضه می گردد.

وی افزود: توسعه سطح زیر کشت، فرآوری و بکارگیری روشهای نوین و بازاریابی از اولویت‌های این مدیریت است.

وی گفت: خواص دارویی این گیاه عبارتست از طبع گرم وخشک ودرکمک به فرآیند هضم ،کاهش ودرمان اختلالات تنفسی، جلوگیری از آلرژی ومبارزه با سرماخوردگی ، تقویت ریه و کبد،بهداشت دهان و دندان، جلوگیری از کاهش حافظه وافسردگی،طراوت پوست، جلوگیری از سرطان و... موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز