خبرگزاری کار ایران

کلنگ دومین خوابگاه متأهلین دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین زده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۴۶

برای حمایت از ازدواج و طرح جوانی جمعیت کلنگ احداث دومین خوابگاه متاهلین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ظرفیت 48 واحد به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا، سید علی قاسم زاده در مراسم کلنگ زنی خوابگاه متاهلین دانشجویی دانشگاه که بعدازظهر امروز انجام شد، احداث خوابگاه دانشجویان متاهل ایرانی را در راستای حمایت از ازدواج و جوانی جمعیت و آسان کردن شرایط ازدواج دانشجویان دانست و افزود: نظر به حمایت ویژه دولت از طرح حمایت از ازدواج و جوانی جمعیت، احداث این مجموعه خوابگاهی برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان این که ازدواج دانشجویی در کشور به الگویی برای ازدواج آسان تبدیل شده است، گفت: آمار و مطالعات بیانگر این است که ازدواج‌های دانشجویی از با ثبات‌ترین ازدواج‌ها در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: براساس قانون جوانی جمعیت باید حداقل ۱۰ درصد از درآمد اختصاصی و تملک دارایی دانشگاه‌ها جهت احداث، تکمیل، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی اختصاص یابد.

این مسئول عنوان کرد: به همین دلیل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در کنار خوابگاه متاهلین غیر ایرانی تصمیم دارد این پروژه را عملیاتی کند و حدود ۱۰ درصد از بودجه اختصاصی دانشگاه و ۱۰ درصد از بودجه تملک دارایی‌های دانشگاه برای این کار اختصاص می‌یابد.

وی یاد آور شد: امیدواریم این پروژه در راستای ازدواج آسان جوانان به خوبی و با سرعت پیش برود و مورد حمایت بزرگان در وزارت علوم نیز قرار گیرد.

معاون عمرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین نیز  در این مراسم گفت: تسهیل و بسترسازی ازدواج آسان جوانان یک وظیفه عمومی و همگانی است.

مهدی مهدیخانی افزود: این خوابگاه دانشجویی در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با ۴۸ واحد ۵۲ متری با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در دستور کار ساخت قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بخشی از اعتبارات این طرح توسط این دانشگاه و مابقی توسط وزارت علوم تامین خواهد شد و در صورت تامین بودجه، دومین خوابگاه دانشجویان متاهل در مدت ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز