خبرگزاری کار ایران

تأکید میعادفر بر ضرورت تزریق آمبولانس به ناوگان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۵۳۰

رئیس سازمان اورژانس کشور با اعلام کمبود آمبولانس گفت: وضعیت اورژانس آمبولانس ها خوب نیست. امسال حتما باید به ناوگان کشور، آمبولانس تزریق کنیم.

به گزارش ایلنا از البرز، جعفر میعادفر با حضور در مراسم تودیع معارفه رئیس مرکز اورژانس البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کشور حدود ۳هزار پایگاه اورزانس داریم که از این تعداد هزار و ۷۰۰ پایگاه جاده ای و هزار و ۳۰۰ پایگاه شهری مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند.

وی افزود: همچنین حدود ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی و حدود ۳۰۰ دستگاه موتورلانس داریم که بیشتر آنها در شهرهایی همچون تهران و البرز مستقر شده اند. در سال جاری به واسطه ساختار شهری و جمعیتی و مناطق قدیمی که تردد آمبولانس ممکن نیست، اورژانس موتوری در حال توسعه است.

این مسئول اظهار داشت: در کشور حدود پنج هزارو ۶۰۰ دستگاه آمبولانس فعال است که از این تعداد سه هزار آمبولانس، بیش از ۱۵ سال استفاده شده و کیفیت لازم ندارند.

وی با خلاصه کردن مشکلات  اورژانس در سه بخش زیرساخت و نیروی انسانی و آمبولانس های اورژانس، ادامه داد: زیر ساخت‌ها که شامل پایگاه‌ها که با وجود کمک خیرین حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ پایگاه کانکسی فعال است که محیط مناسب برای استقرار نیروهای امدادی اورژانس نیست.

میعاد فر در ارتباط با نیروی انسانی اذعان داشت: در کشور  ۲۵ هزار نیرو در کل کشور داریم اما در آمار واقعی باید بیش از ۶ هزار نیرو به نیروی اورژانس اضافه کنیم تا به شرایط مطلوب برسیم و جلساتی با سازمان امور استخدامی کشور داشتیم و تلاش می‌کنیم مجوز برای تامین نیروی انسانی داشته باشیم و به زودی شورای عالی سلامت را با محوریت اورژانس و حضور رئیس جمهور تشکیل خواهیم داد.

وی افزود: شورای عالی سلامت حدود ۴ تا ۵ سال تشکیل تشده و اقدامات کارشناسی این مهم انجام شده و انجه نیاز داریم در محتوا آورده شده که در شورای عالی سلامت مصوب شود و بخشی از نیاز برطرف می شود.

وی در ارتباط با تجهیز آمبولانس ها اطهار کرد: در ارتباط با مشکلات سازمان اورژانس، رایزینی هایی با دولت،  برنامه و بودجه و مجلس داشتیم که به ما کمک کنند که در هر سه حوزه اقدامات لازم صورت گیرد اما اورژانسی ترین وضعیت اورژانس، آمبولانس است که امسال حتما باید به ناوگان آمبولانسی، آمبولانس تزریق کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان داشت: مجلس در این ارتباط اعتباری پیش بینی کرده است اما این مقدار اعتبار، کفاف خرید آمبولانس ندارد.

میعادفر گفت: در ارتباط با تامین بالگرد به عنوان وسیله ویژه و با توجه به تحریم و محدودیت کشور، تامین هزینه بالا، مشکل است لذا سازمان های نظامی با دستور مقام رهبری به اورژانس  کشور کمک می کنند.

وی خاطر نشان کرد:  در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد  تومان هزینه جاری اورژانس هوایی در کشور شد و سخت بود.

این مسئول گفت: در استان البرز یکی از به روزترین آمبولانس های هوایی را داریم  و مانند آنرا در ۴ تا ۵ نقطه کشور داریم و اورژانس البرز جزو اولین پایگاههای هوایب بود که این آمبولانس به روز هوایی ویژه برای انتقال مصدومین فعال است.

وی با عنوان این‌که اورژانس های استانی همجوار به یکدیگر خدمات ارائه می کنند، گفت: نگاه ما استانی نیست و سیاست سازمان اورژانس این است که یکپارچه امدادرسانی کند و هر استانی کمبود داشته باشد، دانشگاه های علوم پزشکی همجوار پوشش امدادرسانی خواهند داشت و خوشبختانه در حال حاضر البرز نیازمند تامین بالگرد جدید نیست. 

در آیین تودیع معارفه رئیس مرکز اورژانس استان البرز ضمن تقدیر مهرداد بابایی به عنوان خدمات ارزنده، حکم جدید رئیس اورژانس استان البرز، به مهدوی اعطا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز