خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری کرمان خبرداد؛

رتبه نخست ریگان در پرونده‌های صلح وسازش

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۷۲

رییس کل دادگستری استان گفت: شهرستان ریگان طی ۵ سال رتبه نخست را در صلح وسازش داردو این مسئله میسر نشده مگر با همکاری همه مردم و طوایفی که نقش مهمی در این زمینه در منطقه ایفا کردند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در حاشیه تودیع و معارفه رئیس دادگستری ریگان رتبه نخست ریگان در پرونده‌های صلح وسازش گفت: ۸۵ درصد پروندهای وارد به شوراهای حل اختلاف ریگان منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها در سایر نقاط استان که به صورت طوایف هستند نیز استفاده شود.

حمیدی افزود: یکی از سیاست‌های دستگاه قضا ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی عنوان کرد: سران طوایف، روحانیون شیعه وسنی نقش موثری در صلح و سازش در استان دارند که در ریگان این امر بیشتر از جاهای دیگر به چشم می‌خورد.

در این مراسم جواد دهقان به عنوان سرپرست دادگستری ریگان معرفی و از خدمات امین سلطانی رئیس سابق تجلیل شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین در فهرج مهمترین مشکل استان و شرق استان درحوزه قضایی را کمبود نیرو دانست وگفت این مشکل به زودی رفع می‌شود.

حجه الاسلام حمیدی در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف شرق استان در بم افزود: در شرق استان ۴۴ شعبه حل اختلاف داریم وحدود ۵۲ درصد از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف شرق استان ارجاع شده که به صلح و سازش انجامیده و این از میانگین کشوری بالاتر است که در این میان ظرفیت طایفه‌ای و ریش سفیدی و سران طوایف بسیار با اهمیت و پر رنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز