خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره منطقه‌ای "هنرهای مفهومی" در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۱۱۵

رئیس انجمن طراحان گرافیک استان کرمانشاه از برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای «هنرهای مفهومی» در کرمانشاه تا پایان خرداد امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، روزبه حبیبیان  با اشاره به اعلام فراخوان این جشواره در بهمن سال گذشته، گفت: طی این مدت 94 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: با داوری صورت گرفته بر روی آثار ارسالی در نهایت 31 اثر از 26 هنرمند برای شرکت در این جشنواره انتخاب شد.

حبیبیان تصریح کرد: آثار ارسالی از چهار استان منطقه غرب کشور شامل استان های کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر سومین جشنواره هنرهای مفهومی کرمانشاه گفت: این آثار ضمن نمایش در نمایشگاه، در این جشنواره با یکدیگر رقابت کرده و شش اثر برگزیده از میان آنها انتخاب می‌شود.

حبیبیان افزود: این جشنواره تا پایان خرداد امسال برگزار می شود، اما به دلیل انجام برخی هماهنگی ها هنوز زمان دقیق برگزاری آن مشخص نیست.

رئیس انجمن طراحان گرافیک استان کرمانشاه هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هرچه بیشتر هنرهای مفهومی عنوان کرد و افزود: هنرهای مفهومی قدمت زیادی در ایران ندارد و اولین جشنواره آن سال 1378 در کشور برگزار شد و ما دومین استانی هستیم که در این زمینه به صورت جدی کار کرده و توانسته ایم سه دوره جشنواره را برگزار کنیم.

حبیبیان گفت: اولین و دومین دوره این جشنواره سال های 1397 و 1398 برگزار شد و بنا به دلایلی از جمله کرونا برگزاری سومین دوره آن با دو سال تاخیر امسال برگزار می شود.

وی یادآور شد: ویدئو آرت، پرفورمنس، اینستالیشن و هنرهای محیطی از بخش‌های مختلف این جشنواره است که در قالب موضوعاتی مانند محیط زیست، خشکسالی، آسیب‌های حوزه اجتماعی و فضای مجازی و... اجرا خواهد شد.

حبیبیان یادآور شد: انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه مجری برگزاری این جشنواره است و معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز از این رویداد حمایت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز