خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تردد زیاد خودروها، تهدیدی جدی برای حیات وحش/گور ایرانی تلف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۲۹۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهریز از تلف شدن یک فرد گور ایرانی با جنسیت نر بر اثر تصادف با خودرو در جاده مهریز ـ کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا خواجه اظهار داشت: به دلیل قرارگیری بخشی از مسیر جاده یزد ـ کرمان در داخل منطقه حفاظت کالمند - بهادران، هر ساله شاهد تلفات گونه‌های شاخص حیات وحش در این محور هستیم.

وی با بیان اینکه رانندگان توجه چندانی به تردد در محورهای زیست حیات وحش ندارند افزود: جاده‌های اصلی به دلیل تردد زیاد خودروها تهدیدی جدی برای حیات وحش محسوب می‌شوند.

خواجه ادامه داد: طی یک ماه گذشته شاهد تلف شدن چهار فرد آهو و یک فرد گورخر و حیوانات گوشتخوار نظیر شغال، روباه، گرگ و ... بر اثر تصادف با خودرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه گونه‌هایی از جوندگان و خزندگان در اثر حوادث جاده‌ای در این مدت تلف شده اند اضافه کرد: در بیشتر اوقات لاشه های حیوانات وحشی که در تصادف از بین رفته اند در کنار جاده مشاهده می شود که نشان از بی احتیاطی رانندگان در این جاده دارد و این در حالیست که باید پیش بینی های لازم برای گذر حیات وحش در این جاده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهریز اظهار داشت: برای کاهش تلفات جاده‌ای حیات وحش باید ابتدا نقاط داغ و حساس را شناسایی و سپس با استفاده از روش‌هایی مختلف از جمله ایجاد کریدورهای ارتباطی، فنس کشی، نصب سرعتگیر، استفاده از تابلوهای راهنما و هشدار دهنده، کنترل سرعت و … از این حوادث پیشگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز