خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گفت‌ وگو با ایلنا مطرح کرد؛

برخورد سلیقه‌ای مدیران تأمین اجتماعی برای اشتغال دوباره بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۷۵۲

عضو کانون شوراهای اسلامی کار کشور از برخورد سلیقه ای مدیران تامین اجتماعی در خصوص اشتغال مجدد بازنشستگان انتقاد کرد.

احسان سهرابی در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا افزود: باید اذعان کرد اقشار باز نشستگان  یکی از مهم ترین ارکان و اقشار جامعه است که باید شان و کرامت آنان رعایت شود.، ولی نکاتی وجود دارد که باید نسبت به آن تامل کرد.

وی ادامه داد: برخی از مدیران استانی نسبت به برخی از افراد نگرش چند وجهی دارند، فردی در اسفند بازنشسته می شود ولی تا ۹۰ روز نباید هیچ کس از بانشستگی آن متوجه شود چرا که حضور در هفته کارگر و سرویس به مدیران کشوری می تواند آتش بیار معرکه یا تضمین کرسی مدیریتی آنان باشد چرا که آنان دارای منفعت دوسویه هستند هم برای مدیر استانی و هم برای فرد متخلف ولی سود آنان را می برند و ضرر این کار برای مردم و بیمه شدگان است. 

این فعال کارگری در خراسان رضوی اظهار کرد: در همین استان، یک فرد را با همراهی مدیران با زور بازنشست می کنند، چرا که نباید در عرصه باشد و هر روز حضورش منجر به تزلزل صندلی مدیریتی آنان می شود.

وی بیان کرد: بارها با توجه به شرایط بحرانی اقتصادی صندوق تامین اجتماعی و سایر وزارتخانه ها اولویت های مدیران کشوری اصلاح وبهبود امور است، امروز حتی ریاست قوه قضائیه هم نیز اعلام کرده که نسبت به تعارض منافع فساد مدیران و تخلف آنان سوت بزنید و پاداش بگیرید. ولی اگر مسلمان هستیم و امر به معروف یکی از واجبات یک مسلمان است این فرضیه را انجام دهید و پاداش آنان را از خداوند بگیرید. 

سهرابی تصریح کرد: بارها اعلام کردیم مدیرانی هستند که برای تأمین معیشت خود، صرفا تشنه قدرت هستند و لاغیر. اشتغال مجدد دارند در همان کارگاه با مدرک نهایتا دیپلم به عنوان مشاور و هر روز در مجموعه حضور دارند و دستورات تعدیل نیرو را می دهند که در قانون برای مشاور تعریف شده است.

وی همچنین گفت: نمی‌توان گفت قانون ساکت بوده، ولی می شود گفت مجریان آنان چشمانشان را بسته اند وگرنه این همه بازنشسته ادارات در تامین اجتماعی و اداره کار تحت عنوان دلال چه می کنند. 

وی در پایان گفت: مدیران باید بدانند که در مفهوم مخالف اصل ۴۶ قانون اساسی تاکید شده  نباید به جهت حفظ شغل و بقا در کرسی خویش،  باعث ضرر و زیان و خسران به بیت المال شوید، بدانید این امر مصداق ترک فعل است و در مظان اتهام هستید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز