خبرگزاری کار ایران

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها در گفت وگو با ایلنا:

حادثه متروپل به دلیل حرص و طمع عده‌ای ناکارآمد به وقوع پیوست/ مردم حق دارند ناراحت باشند/ شورای شهر باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۴۴۴

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با انتقاد از اینکه چرا نظارت کامل و بدون ارفاق بر ساخت و سازها ها صورت نمی‌گیرد تاشاهد فاجعه ای مانند متروپل ابادان نباشیم ؟ گفت: چطور به ساختمان 10 طبقه‌ای مجوز داده اند که 3 طبقه‌اش بدون مجوز ساخته شده است؟این فاجعه حاصل تخلف بخش خصوصی، سازمان نظام مهندسی، شهرداری و شورای شهر بوده است.

محمد ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره، اظهار داشت: ساختمان متروپل آبادان در مهم‌ترین خیابان و منطقه این شهر به‌نام امیری بنا شد که مهم‌ترین مرکز ثقل مردم آبادان برای خرید است. همچنین دسترسی به مناطق تفریحی شهر از جمله رودخانه اروند، بنگاه‌های تجاری، بازار بزرگ در همین خیابان است.  و این حادثه زمانی رخ داد که گردشگران نوروزی در این خیابان حضور نداشتند و تقریبا در ساعتی از روز بود که کمترین تردد صورت می گیرد.
وی ادامه داد:  اگر عصر یا شب این حادثه رخ می داد، فاجعه  به مراتب بزرگتر از این  بود.  ساعت 10 صبح به دلیل شرایط آب و هوایی که در آبادان و جنوب استان وجود دارد تردد در خیابان‌ها بسیار پایین است  و خیابان هابی جنوب شهرهای استان معمولا عصرها شلوغ می شود.
ناصری عنوان کرد: ساختمان در خیابانی با عرض معبر بسیار کم ساخته شده که شاید غیر قانونی هم بوده است. نظام مهندسی و برخی از عاملان شهرداری در این باره هشدار داده بودند که این ساختمان درست و اصولی بنا نمی‌شود. متاسفانه شورای شهر و شهرداری دوره قبل نظارتش شان را درست انجام ندادند. تخلفاتی در این زمینه صورت گرفت  که ماحصلش فاجعه‌ای به بار آورد که امروز همه خوزستان را عزادار کرد.

وی گفت: این سازه چند سالی در دست احداث بود و متاسفانه شهردار وقت که این ساختمان را افتتاح کرده بود، هم اکنون در اهواز پست سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری را گرفته است.  تخلفات مشهودی صورت گرفته و این ساختمان نباید آنجا بنا می شد.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها اضافه کرد: صفر تا 100 نظارت در ساخت و سازها با شوراها است  و وظیفه ذاتی و قانونی تعریف شده برای شورا نظارت دقیق بر تمامی ارکان و سازمان های زیر مجموعه شهرداری است. هر تخلفی صورت گرفته شورای شهر باید جوابگو باشد. هم اکنون هم باید این نظارت بیشتر شود که حوادث بیشتری رخ ندهد. نه تنها در دوره شورای قبل تخلفاتی صورت گرفته بلکه هم اکنون هم در حال رخ دادن است.

ناصری ادامه داد: شوراها باید نظارت‌ها را دقیق اجام بدهند و شأن قانونی‌شان را حفظ کنند. نهادهای امنیتی باید بر کار شوراها با قاطعیت نظارت داشته باشند چرا که پای جان مردم و بیت المال در میان است.

وی تصریح کرد: مردم از فاجعه‌ای که رخ داد به شدت ناراحتند و حق هم دارند که ناراحت باشند. در بحث مجوزات قبلی شهردار فعلی آبادان نقشی نداشته اما با این حال می توانست جلوی این فاجعه را بگیرد چرا که بافت آبادان به گونه‌ای نیست که چندین ساختمان اینگونه طراحی شود و یکی از آنها مشکل پیدا کند. این شهر ساختمان‌های بلندش انگشت شمارند  و می‌بایست حتما جلوی ساخت این پروژه گرفته می‌شد.

ناصری اضافه کرد: برخورد مردم آبادان با  شهردار  را تأیید نمی کنم اما  این برخورد یقینا بازخورد و عکس العمل طبیعی مردم است چرا که در این حادثه عزیزان‌شان را از دست داداند. مردم این شهر شرایط سختی را دارند. آب، هوا و معیشت مناسبی ندارند. با توجه به فشارهای روحی و روانی که بر آنها وارد می شود طبیعی است که از خودشان عکس العمل نشان بدهند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها عنوان کرد: شوراها طبق وظیفه‌ای که مردم به آنها واگذار کرده‌اند می بایست جلوی تخلفات شهرداری را می‌گرفتند. نباید اجازه بدهند افراد متخلف در بخش های خصوصی که منافع شخصی‌شان را جان مردم ترجیح می‌دهند دست به ساخت و سازهای غیر اصولی بزنند و وارد تخلفات با اعضای شورا، مسئولان شهرداری، نظام مهندسی شوند.

وی افزود: این فاجعه در شهری رخ داد که  نه نشست زمین و نه زمین لرزه ای وجود دارد و تنها به دلیل حرص و طمع عده ای ناکارآمد به وقوع پیوست که باعث داغدار شدن عده ای خانواده که هیچ نقشی در این تخلفات نداشتند شد. هر آنچه که رخ داده ماحصل ترک فعل نظام مهندسی  مدیریت شهری و در آخر شورای شهر است. و همگان باید بدانند تخلفی که صورت می گیرد با جان و مال مردم  در ارتباط است که موضوع کمی نیست.                                                                              

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز