خبرگزاری کار ایران

اولین جشنواره ملی زیبایی اسب ترکمن در نیشابور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۰۷۲

‌رئیس هیئت سوارکاری نیشابور گفت: رویداد جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن "جام خیام" برای اولین بار در تاریخ در این شهرستان در راستای گرامیداشت ٢٨ اردیبهشت روز ملی فیلسوف و شاعر بزرگ خیام نیشابوری برگزار شد.

علی مبارکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این جشنواره با حضور ٢٠٠ اسب اصیل ترکمن در اردوگاه بین المللی شهید رجائی باغرود نیشابور برگزار و اسب داران حرفه ای نژاد تخصصی ترکمن از سراسر کشور در این جشنواره به رقابت پرداختند. 

وی با بیان اینکه این رقابت توسط داوران بین المللی از کشورهای های روسیه، فرانسه و اسپانیا ارزشیابی می‌شود افزود: در سال‌های اخیر نیشابور در خصوص پرورش اسب‌های اصیل و حضور در رقابت های زیبایی، کورس و پرش اسب اصیل ترکمن حضور فعالی داشته و با هماهنگی روابط بین الملل وزارت ورزش و فدراسیون سوارکاری مجوز فدراسیون سوارکاری در خصوص برگزاری رقابت‌های اسب ترکمن در نیشابور اخذ شد.

رئیس هیئت سوارکاری نیشابور با بیان اینکه امروز ۵٠ اسب ترکمن از نیشابور در این جشنواره شرکت کردند اعلام کرد: در این جشنواره از ١٢ استان سراسر کشور از جمله استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، گلستان، مازندران، تهران، البرز، قم، سمنان و آذربایجان شرقی و غربی به رقابت پرداختند. 

مبارکی با بیان اینکه تداوم این جشنواره ها با همکاری مسئولین می‌تواند در توسعه اقتصادی، پرورش اسب و جذب توریست به نیشابور کمک شایانی باشد خاطرنشان کرد: در جشنواره امروز ١٠ گروه شرکت کننده که در هر گروه ٢٠ اسب بر اساس پنج آیتم زیبایی اسب توسط داوران خارجی ارزشیابی می‌شوند و به نفرات اول تا سوم در هر گروه جایزه نقدی و تندیس جشنواره که کاسه سفالی با طرح نقش اسب است اهدا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز