خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر خبر داد؛

شناسایی ۲۵ مکان برای جانمایی باغ کتاب در حاشیه شهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۶۶۹

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۵ سایت بالای ۱۰ هکتار در شرق مشهد و مناطق کم برخوردار، برای جانمایی باغ کتاب شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون ارائه طرح جامع هویتی میدان شهدا اظهار کرد: با توجه به حضور قبور مطهر شهدای دفاع مقدس در میدان شهدا، بایستی شاهد رقم خوردن تغییر هویتی در این مکان باشیم.

وی افزود: تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در میدان شهدا، موجب شد که یک قدم به تحقق هویت اصلی میدان شهدا نزدیک شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: تمام طراحی‌ها، سازه‌ها، نقوش و برنامه‌هایی که در میدان شهدا اجرا می‌‌شود، با محوریت فرهنگ‌ ایثار و شهادت باشد؛ باید تمام اقدامات در این منظومه فکری اتفاق افتد و میدان شهدا به هویت اصلی خود بازگردد؛ شایسته است که منظومه فکری فرهنگ ایثار و شهادت به کالبد و سازه‌های این میدان منتقل شود.

منصوریان پیرامون جانمایی باغ کتاب بیان کرد: باغ کتاب مکان فرهنگی و تفریحی با محوریت کتاب و مرکزی برای تولید فکر و اندیشه برای همه گروه‌های اجتماعی با کارکرد بین المللی به ویژه جهان اسلام است که با ایجاد یک فضای بکر طبیعی، محیطی مفرح و سرزنده را برای تعامل، گفت‌و‌گو و حضور زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: ۵۴ سایت برای جانمایی باغ کتاب در نظر گرفته شده است که با تاکید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد مبنی بر جانمایی باغ کتاب در حاشیه شهر، ۲۵ سایت بالای ۱۰ هکتار در شرق مشهد و مناطق کم برخوردار، شناسایی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: براساس طرح تفصیلی، اسناد فرادستی و طرح جامع، مکان یابی نسبت به احداث باغ کتاب صورت گرفته است؛ جنوب پارک قائم در منطقه سیدی، اراضی شرقی بوستان نصرت، اراضی چمنزار در مجاورت بزرگراه غدیر، پارک ارم، اراضی اسماعیل آباد، مجموعه گردشگری سپاد، پارک غدیر، بوستان ریحانه، انتهای بولوار حر، بوستان وحدت و بوستان بهار از جمله مناطق مورد بررسی برای احداث باغ کتاب است.

منصوریان گفت: شایسته است که این مرکز فکری و فرهنگی در مجاورت مدارس، دانشگاه‌ و یا حوزه علمیه باشد تا دسترسی‌ها به باغ کتاب به سهولت صورت  پذیرد.

مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: موضوع میدان شهدا یکی از موضوعات بسیار مهم است، اگرچه در طول زمان فعالیت‌های متعددی برای هویت بخشی نسبت به میدان شهدا انجام شده ولی بیشتر در حوزه معماری و سیما و منظر بوده است.

وی ادامه داد: طراحی موارد مرتبط با هویت میدان شهدا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد قابلیت اجرایی شدن دارد؛ باید طرح اجرایی و عملیاتی درستی برای هویت بخشی به این میدان، متناسب با ارزش‌هایی که شورای ششم دنبال می‌کند، در نظر گرفته شود.

ناصحی با اشاره به اینکه هویت میدان شهدا با پیوست حرم مطهر رضوی ایجاد گردد و میدان شهدا باب الشهدا حرم رضوی باشد، گفت: حسینیه اعظم در عرصه میدان شهدا با کارکردهای هویتی و فرهنگی فعالیت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز