خبرگزاری کار ایران

مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور:

مدیرانی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرایی نکنند، برکنار می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۴۸

دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور از برکناری مدیران قانون‌شکن در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثار گران خبر داد و گفت: در صورت عدم اجرای قانون و شکایت ایثارگر از مدیر مربوطه، پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع و مدیری که از اجرای این مصوبه استنکاف ورزد از کار بیکار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از البرز، رضا رحیمی نسب در همایش مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان البرز از برکناری مدیران قانون شکن در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثار گران خبر داد و گفت: در صورت عدم اجرای قانون و شکایت ایثارگر از مدیر مربوطه،پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع خواهد و مدیری که از اجرای این مصوبه استنکاف ورزد از کار بیکار خواهد شد.

دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشوربابیان اینکه متأسفانه گاهی شاهد ایجاد تشکل‌هایی هستیم که رودرروی بنیاد قرار می‌گیرند، اظهار کرد: نباید با ایجاد تشکل‌های مشکل‌آفرین، بر سر راه فعالیت‌های بنیاد سنگ‌اندازی شود و این امر کاملاً اشتباه است. بنابر این مشاوران ما باید اهمیت این موضوع را به‌درستی درک کنند چراکه اکنون زمان خدمتگزاری است.

رحیمی نسب به موضوع اجرای طرح سپاس و ضرورت اجرای آن اشاره کرد و گفت: مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی باید مدیران را به دیدار خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ببرند زیرا این امر باعث ایجاد روحیه و انگیزه مضاعف در راستای خدمت در آنها خواهد شد.

این مقام مسئول بابیان اینکه اعتبار موردنیاز بنیاد شهید برای اجرای برنامه‌های موردنظر بسیار کمتر از بودجه مصوب بنیاد است، افزود: سال گذشته اعتبار موردنیاز ما برای اجرای برنامه‌های بنیاد شهید مبلغ 130 هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 21 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که فاصله بسیار زیادی بااعتبار موردنیاز ما داشت بنابراین مشاوران امور هماهنگی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی باید در راستای کمک به بنیاد جهت تأمین اعتبار موردنیاز برای اجرای برنامه‌ها، با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه متبوع خود یاری‌رسان ما باشند.

دبیر شورای مشاوران وزرا و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور به موضوع قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و گفت: این قانون مصوب مجلس است و دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان متولی امر باید در اجرای قانون کوتاهی نکنند چراکه در صورت عدم اجرای قانون و شکایت ایثارگر از مدیر مربوطه، پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع خواهد شد و مدیری که از اجرای این مصوبه استنکاف ورزد از کار بیکار خواهد شد.

رحیمی نسب با اشاره به اینکه باید مردمی کردن و استفاده از ظرفیت‌های ایثارگران در مشاغل اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: ما 5 میلیون ایثارگر در کشور داریم که در بین آنها مدیران نخبه و زیادی وجود دارند که می‌توانند مسئولیت‌های سنگینی بر عهده بگیرند اما گاه شاهد تبعیض‌هایی در انتصابات هستیم که مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید وارد عمل شده و نسبت به احقاق حقوق ایثارگران عزیز اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز