خبرگزاری کار ایران

تحصیل ۱۷۰ هزار دانشجو و طلبه شاهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۵۲

رئیس بنیاد شهید گفت: ۱۷۰ هزار دانشجو و طلبه شاهد تحت پوشش بنیاد شهید مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین همایش ملی تجلیل از اساتید حوزه و دانشگاه و همیاران شاهد که ظهر امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ماحصل زندگی هر خانواده  و جامعه فرزندان هستند بزرگترین دغدغه والدین این است گه فرزندان شان در چه بستری رشد کرده و چه شغلی خواهند داشت.

وی ادامه داد: عظمت پدر و مادر شهید به این دلیل است که والدین شهدا هستند و یک شهید در بستر آن خانواده رشد کرده است خیلی از بزرگان معرفتی، معنوی، مادی و اقتصادی و مسئولیتی هم به سبب عملکرد بد فرزندانشان بدنام شدند.

رئیس بنیاد شهید گفت: این روزها تعداد دانش آموزان شاهد پیدا کرده چرا که مقطع تحصیلی آنان تغییر کرده است  اما تعداد دانشجویان شاهد قابل توجه است و ۱۷۰ هزار دانشجو و طلبه شاهد در کشور مشغول به تحصیل هستند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید وظیفه دارد در این عرصه حضور جدی داشته باشد و این فرزندان که امانت دست ما هستند ما باید برای آنها همه تلاش مان را انجام دهیم.

در ادامه حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همانطور که امام فرمودند معلمین نقش انبیا را دارند کار انبیا این است که رحمت الهی را در خلقت انسان ساری و جاری کنند.

وی ادامه داد: تجلی رحمانیت خداوند این است که انسان به علم قرآن برسد. علم قرآن حق را از باطل و خیر را از شر تبیین می کند. اگر معلم بناست رحمت خدا را ساری و جاری کند باید همانقدر که مادر برای رشد جنین  مراقبت و مواظبت داشته باشد تا جنین رشد کند معلم نیز برای رساندن فرد به جایی که خیر را از شر تشخیص دهد باید مراقبت و تلاش داشته باشد.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: اگر انسان به تبیین رسید و خیر را از شر تشخیص داد دیگر هیچ مشکلی نیست. این کار نیز وظیفه معلم است همانطور که کار انبیاست یعنی انبیا همه سختی ها را متحمل شدند تا انسان به تبیین برسد و شیاطین تمام تلاش خود را می کند تا انسان به علم خیر نرسد و یا با وسوسه هایش در آن خلل ایجاد کند.

وی ادامه داد: خواسته های انسان تابع رکن دانایی انسان است. اگر این آدم با این دانایی خیر را از شر شناسایی کرد صاحب اختیار است و سود خود را صرفا در کوتاه مدت نمی بیند و سود خود را صرفا برای خود نمی خواهد بلکه برای جامعه می خواهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز