خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مستضعفان:

موزه فرش نفیس ایرانی در یزد ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۱۸۶

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توسعه امور فرهنگی موزه‌ای کشور را از جمله اولویت‌های اجرایی این بنیاد دانست و گفت: موزه فرش نفیس ایرانی در یزد ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدپرویز فتاح شامگاه سه‌شنبه در آیین افتتاح مرکز فرهنگی موزه‌ای نور و روشنایی این استان، با بیان اینکه توجه به میراث فرهنگی و موزه‌ها از جمله الزامات اجتماعی و فرهنگی است اظهار داشت: تقویت موزه‌ها و ترویج این مهم جامعه را از دوقطبی شدن نجات می دهد.

وی با بیان این‌که موزه نور و روشنایی یزد با پیشرفته‌ترین مدل روز مرمت و بهسازی شده است، افزود: این موزه سند هنرمندی ایرانیان و بخشی از مکتب هنر اصیل است که این اصالت در بنای موزه و اشیای آن پیدا است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این موزه بالغ بر ۲۰۰ اثر هنری در این موزه به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: آثار به نمایش گذاشته شده در موزه‌ها گنجینه ملی ایران اسلامی و باید در معرض دید همگان قرار گیرد.

فتاح با بیان اینکه ما نباید جامعه را دو قطبی کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد بعضی از اماکن فرهنگی ما فقط مختص افراد خاصی شده که این نادرست است.

وی با بیان این که ما آماده ایم موزه فرش ایران را در کشور بنا کنیم، اظهار داشت: اگر استان یزد بنای خوب و استانداردی در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بگذارد، ما حاضریم موزه فرش ایران را در استان یزد بنا کنیم.

فتاح با تاکید بر اینکه نگذاریم آثار فاخر تاریخی و میراث انقلاب از بین برود عنوان کرد: موزه خودرو و موزه دفینه مصادیق موزه هایی است که ایجاد کردیم و اولین اقدام موزه کاخ مرمر بود و این مسیر را در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی ادامه می‌دهیم چرا که مردم مشوق ما هستند و بازدیدکننده این آثار هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه چنین اقداماتی فراجناحی است و فقط برای مردم است و نباید به آن نگاهی سیاسی شود، خاطرنشان کرد: ما نباید جامعه را تفکیک و دو قطبی کنیم بلکه باید اقدامی کنیم که فصل مشترک باشیم و رمز این اقدامات باید وحدت باشد و اساس آن نگاه مردم است چرا که دین ما، انقلاب ما و…  برای همه مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز