خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یزد گزارش می دهد؛

تراژدی تکراری تأخیر در پروازهای یزد/ شهرجهانی به شرکت هواپیمایی مستقل نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۲۳۲

تاخیر در پروازهای مبدا و مقصد یزد موضوع تازه ای نیست و روز گذشته هواپیمایی آسمان از تهران به یزد با تاخیر شش ساعته همراه بود و در کنار عدم پاسخگویی و ارائه خدمات مناسب، سرگردانی و اعتراض مسافران را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، این اولین باری نیست که مسافران در ساعت پرواز با تاخیر پرواز مواجه می شوند و حتی بدون اطلاع از میزان تاخیری که برای پرواز در نظر گرفته شده باید منتظر بمانند بلکه تقریبا در هفته یکی دوبار این اتفاق موجب گلایه مندی شهروندان و مسافران پروازی می شود که از مبدا یزد یا به مقصد یزد برای کارهای خود برنامه ریزی کرده اند.

یک شهروند یزدی با بیان اینکه هفته‌ای نیست که به دلیل نقص فنی پروازهای یزد تاخیر نداشته باشد به ایلنا گفت: بسیاری اوقات پروازهای یزد با تاخیرهای طولانی مدت مواجه است و پس از رفع نقص هم هواپیما را به پرواز بعدی می دهند.

وی با بیان اینکه یکبار ضرر هنگفتی را بابت تاخیر در پرواز در یک قرارداد کاری پرداخت کردم افزود: متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی نیز به درستی پاسخگو نیستند و مسافران را سرگردان می‌کنند.

پروازهای جایگزین برای یزد انجام شد

عباس محمدی؛ مدیرکل فروگاه شهید صدوقی یزد با تکرار تاخیرهای پروازی از مبدا و مقصد این استان و سرگردانی مردم گفت: استاندار یزد شنبه شب پیگیر این تاخیرها بوده و با مسئولان شرکت هواپیمایی که بیشترین تاخیر را دارد تماس گرفته است.

وی با بیان اینکه تاخیرهای پروازی برای مردم آزادهنده است تصریح کرد: با پیگیری های لازم، پروازهای جایگزین انجام شد.

مدیرکل فروگاه شهید صدوقی یزد با بیان اینکه طی یکسال گذشته با این تاخیرها روبرو هستیم افزود: شرکت هواپیمایی آسمان بیشترین میزان پرواز را در مسیر یزد دارد و از نظر تاخیر نیز در رتبه اول است و مدیران شرکت هم کمبود هواپیما و نقص فنی را دلیل اصلی این تاخیرها اعلام کرده‌اند.

محمدی اظهار داشت: روزانه بطور میانگین ۱۰ پرواز در فرودگاه یزد انجام می‌شود که پرواز به مقاصد تهران، مشهد، اهواز و بندرعباس به صورت عادی و پروازهای دیگری مثل عتبات عالیات، تبریز، کیش، قشم، شیراز و زاهدان به صورت موردی انجام می شود.

با تکرار تاخیر، پرواز را حذف می‌کنیم

تأخیرهای پرواز شرکت آسمان که در سال جاری شدت بیشتری به خود گرفته و زمان طولانی‌تری هم دارد موجب واکنش مسئولان استان شد و استاندار یزد را به واکنش واداشت.

مهران فاطمی در اظهار نظری در خصوص تأخیرهای پی در پی شرکت آسمان گفت: به این شرکت هواپیمایی تذکر جدی دادیم و با تکرار تاخیر حذف پرواز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت های دیگر نیز در یزد پرواز دارند که مذاکراتی با آن ها نیز انجام شده و نتیجه به اطلاع شهروندان خواهد رسید افزود: استان یزد به شرکت هواپیمایی مستقل نیاز دارد.

استاندار یزد با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک شرکت مستقل هواپیمایی در استان را در دستور کار جدی داریم، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شده، چهار دستگاه هواپیما در هفته دولت نیز خریداری می‌شود و در اولین فرصت این شرکت کار خود را در فرودگاه شهید صدوقی آغاز می‌کند.

فاطمی با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت پروازی یزد نقش مهمی در تقویت سیستم هوایی استان و کمک به انتقال و جابه‌جایی مسافران دارد عنوان کرد: عدم برخورداری از شرکت پرواز و پروازهای با بیس یزد سبب تاخیر مداوم در ساعت پروازها و اظهار گلایه مردم می‌شود.

۲۲۷ ساعت تاخیر در پروازهای هواپیمایی آسمان برای یزد

بنا بر اعلام فرودگاه یزد، سهم شرکت های هواپیمایی در تاخیرهای پروازی طی سالجاری در یزد یعنی از اول فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال متفاوت و سهم یکی شرکت ها بیشتر از بقیه بود.

طی این مدت میزان تاخیر شرکت هواپیمای آسمان ۶۴ بار تاخیر بالای ۳۰ دقیقه، ۳۸ بار تاخیر بالای ۶۰ دقیقه و ۱۳ بار تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه بوده و مجموع ساعات این تاخیرها طبق همین زمان بندی به ترتیب ۹۹، ۸۱ و ۴۷ ساعت گزارش شده است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر ۲۹ بار تاخیر بالای ۳۰ دقیقه با مجموع ۶۵ ساعت تاخیر، ۱۷ بار تاخیر بالای ۶۰ دقیقه با مجموع ۵۷ ساعت تاخیر و هفت بار تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه با مجموع ۴۲ ساعت تاخیر داشته است.

هواپیمایی کاسپین ۱۸ بار تاخیر بالای ۳۰ دقیقه با مجموع ۲۸ ساعت تاخیر، ۱۲ بار تاخیر بالای ۶۰ دقیقه با مجموع ۲۴ ساعت تاخیر و چهار بار تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه با مجموع ۱۴ ساعت تاخیر گزارش شده است.

شرکت پارس ایر، پویا، فلای پرشیا، کارون، کیش ایر و ماهان نیز در مجموع ۲۲ بار تاخیر بالای ۳۰ دقیقه با مجموع ۳۴ ساعت تاخیر، ۱۰ بار تاخیر بالای ۶۰ دقیقه با مجموع ۲۳ ساعت تاخیر و هفت بار تاخیر بالای ۱۲۰ دقیقه با مجموع ۱۳ ساعت تاخیر (فقط شرکت پویا) داشته اند.

بیشترین میران تاخیر در این جدول متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان و کمترین تاخیر مربوط به شرکت هواپیمایی پارس ایر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز