خبرگزاری کار ایران

آغاز رویداد فرهنگی هنری حکیم توس در آرامگاه فردوسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۹۰۵

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آغاز رویداد فرهنگی هنری حکیم توس از شنبه شب ۲۴ اردیبهشت ماه به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی در محل آرامگاه فردوسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف اسماعیل زاده در این باره اظهار کرد: رویداد فرهنگی هنری حکیم طوس از ۲۴ اردیبهشت ماه لغایت ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور علاقه مندان به ادب و ادبیات پارسی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ویژه برنامه، سرود حماسی سه زبانه به زبان های فارسی، افغانی و تاجیک با موضوع فردوسی و حماسه اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: در ادامه این مراسم، نقالی داستان های شاهنامه با حضور چهره‌های حماسی کشور برگزار صورت می‌گیرد.

اسماعیل زاده عنوان کرد: همچنین تئاتر فاخر ماردوش با داستان جذاب کاوه و ضحاک به کارگردانی محمد جهان پا در ادامه این مراسم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شهرداری مشهد در دهه ادب و حماسه، علاوه بر رویداد فرهنگی هنری حکیم توس ویژه برنامه های متنوعی را از جمله اکران های شهری، ساخت کلیپ سه زبانه، نورافشانی، اجرای برنامه های فرهنگی هنری در جلو خان آرامگاه فردوسی و انتشار فراخوان های ادبی برگزار خواهد کرد.

رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» با اجرای نمایش فاخر مار دوش و نقالی با حضور شعرای برجسته ملی تا سوم خردادماه امسال در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه مندان به شعر و ادب فارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز