خبرگزاری کار ایران

با پیگیری رسانه ها؛

حیوانات پارک چمران قبل از فصل سرما به بوستان محیط بان منتقل می شوند + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۵۴۸

مدیر پارک محیط بان کرج با بیان اینکه بخش فضاسازی برای نگه داری خرس و شیر در این پارک طراحی و بودجه آن مصوب شده است، تصریح کرد: از این رو تا قبل از فصل سرما خرس و شیر از پارک چمران به این پارک انتقال داده می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نگهداری حیواناتی مانند خرس و شیر در پارک چمران کرج و رفتار غیر طبیعی این حیوانات به ویژه خرس قهوه ای،‌ بارها به عنوان یکی از مهمترین دغدغه از طریق برخی رسانه ها، اطلاع رسانی شد. 

این موضوع بارها توسط خبرنگاران و عکاسان خبری به مسئولان شهرداری کرج و محیط زیست  استان، اعلام شد. خبرگزاری ایلنا نیز با هدف بهبود شرایط روحی خرس قهوه ای، بارها این موضوع را از مسئولان ذیربط پیگیری کرد.

فرصتی پیش آمد که در نخستین تور خبرنگاران تحت عنوان "شنبه های پروژه گردی" و در بازدید از پروژه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، بازدیدی از پارک محیط بان این کلانشهر انجام شد و شیردل نوری، مدیر این مجموعه پاسخگوی سوالات خبرنگارانی بود که همچنان نگران حال نامناسب  خرس و شیر در پارک چمران بودند.

شیردل در حاشیه بازدید خبرنگاران از بوستان محیط بان در ارتباط با وضعیت نگهداری حیوانات در پارک چمران،‌ ضمن تایید شرایطِ نامناسب خرس قهوه ای، اظهار کرد: رفتارهای غیر طبیعی و رفت و آمد پی درپی خرس، ناشی از شرایط روحی نامناسبی است که این حیوان به آن دچار شده است.

وی افزود: برای انتقال این حیوانات به پارک محیط بان،‌ لازم است اقلام و لوازم ضروری تهیه شود. 

نوری گفت: رسالت اصلی پارک محیط بان، درمان حیواناتی است که از طبیعت به دلایل مختلف جدا شده اند و هدف نهایی این است که این حیوانات به تشخیص سازمان محیط زیست به طبیعت و شرایط طبیعی زیستگاه خود، باز گردند.

وی با بیان اینکه بخش فضاسازی برای نگه داری خرس و شیر در این پارک طراحی و بودجه آن مصوب شده است، تصریح کرد: از این رو تا قبل از فصل سرما خرس و شیر از پارک چمران به این پارک انتقال داده می شوند.

مدیر بوستان محیط بان کرج بیان کرد: از نظر رسیدگی و تغذیه حیوانات، شهرداری کرج تمام توان خود را در حفظ و نگه داری این حیوانات به کار می گیرد.

وی با بیان اینکه در طول ۵ سال گذشته، نگاه مدیریت شهری به این مجموعه مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: براین اساس شهردار کرج در ساخت زیستگاه ها، تهیه وسیله حمل و نقل مناسبت تر برای بازدید شهروندان از این مجموعه پارک محیط بان و تهیه امکانات مناسب جانبی همکاری لازم را دارند.

شیردل گفت: با توجه به دسترسی اتوبان جدید همت که از این پارک عبور می کند این مجموعه یک پتانسیل گردشگری برای کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: گونه های لاما، آلپاکا شترهای کمیاب آفریقای جنوبی، کل و بز، قوچ و بز، دو نژاد گوزن قرمز و زرد ایرانی، شترمرغ، گاومیش، پرنده های شکاری مانند سار، گپه، عقاب و گراز در این مجموعه نگه داری می شود.

مدیر بوستان محیط بان کرج متذکر شد: علاقه مندان برای بازدید از این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب با حضور در این مکان از محیط این پارک استفاده خواهند کرد.

شیردل از خبرنگاران خواست در زمان هایی که برخی حیوانات آسیب دیده،‌ درمان و به طبیعت و محیط زیست اصلی برمی گردند نیز اطلاع رسانی کنند.

 

گزارش: سید مهدی اولیایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز