خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حیوانات وحشی به امانت در پارک چمران سپرده شدند/اگر حقوق حیوانات رعایت نشود؛ آنها را پس می گیریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۴۵۷

سرپرست حفاظت محیط زیست استان البرز، گفت: هیچ حیوانی تحویل اماکن تفریحی نشده که مالک آنها باشند و هر زمان به این نتیجه برسیم که حقوق حیوان رعایت نمی شود، آن را جابجا می کنیم.

مجید درگی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به چگونگی نگهداری حیوانات در پارک‌ها،‌ اظهار داشت: چنانچه آسیب های وارده به بعضی حیوانات، شرایطی ایجاد کند که توانایی بازگشت به طبیعت ممکن نباشد، چاره ای نیست که حیوان در قفس به زندگی خود ادامه دهد.

او افزود: سازمان محیط زیست برای حیوانات وحشی که نمی‌توانند رهاسازی شوند و امکان برگشت به طبیعت ندارند، شرایطی فراهم می کند که با سپرده شدن به پارکها، حداقل در معرض دید عموم قرار گیرند. برای این موضوع، به داشتن مکان مناسب نیاز است تا علاوه بر داشتن محل زندگی، استفاده آموزشی و فرهنگی نیز برای بازدیدکنندگان فراهم شود و این تنها کاری است که می‌توان برای حیوانات آسیب دیده انجام داد.

درگی با این عنوان که نگهداری حیوانات در پارک ها به آن معنی نیست که حقوق آنها در این اماکن، ضایع و فراموش شود، تاکید کرد: برای نگهداری در اماکن تفریحی،‌ لازم است به ایجاد شرایط سلامت حیوانات، متعهد شوند چراکه باید شرایطی فراهم کنند که کاملاً حقوق حیوانات رعایت شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان البرز در پاسخ به دغدغه ایلنا و برخی رسانه های استانی مبنی بر عدم رعایت حقوق حیوانات و نداشتن شرایط نگهداری مناسب در پارک چمران، گفت:  اگر در پارک چمران، شرایط مناسب مهیا نشود، حیوانات به جای دیگر منتقل می‌شوند.

درگی در پاسخ به سوال ایلنا در مورد تشخیص مشکلات حیواناتِ در قفس، تصریح کرد: موضوع شرایط محیطی نگهداری حیوانات با محیط زیست است. هیچ حیوانی تحویل این اماکن تفریحی نشده که مالک آنها باشند. تمام این حیوانات به صورت امانی تحویل پارکها شده است چرا که جزو اموال عمومی است می‌شوند و حتی سازمان محیط زیست هم حق واگذاری ندارد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان البرز با عنوان اینکه هر زمان به نتیجه برسیم که حقوق حیوان ضایع می‌شود می‌توانیم حیوان را جابجا کنیم،‌ تأکید کرد که شرایط نگهداری و جسمانی حیوانات در پارک‌ چمران را به عنوان وظیفه قانونی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز