خبرگزاری کار ایران

اختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان برگزار شد؛

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا در زرقان / زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در زرقان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۹۹۱

اختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان با حضور معاونین وزیر صمت و کار و تعاون، نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استانی در شهرستان زرقان برگزار شد‌.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر صمت و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی در این مراسم گفت: باید در هر منطقه متناسب با استعدادی که وجود دارد صنایع و کارگاه‌های کوچک راه‌اندازی کرد و در استان فارس 20 استعداد شناسایی شده است.

علی رسولیان  از حمایت برای راه‌اندازی خوشه صنعتی حلوای ارده در شهرستان زرقان خبر داد و افزود: بیش از 8 هزار هکتار به شهرک‌های صنعتی کشور اضافه شده است و راه‌اندازی7 شهرک را در استان در حال پیگیری داریم که یکی از آنها در زرقان است و توجه ویژه‌ای نیز به شیراز می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر اشتغالی که در دنیا ایجاد شده ناشی از صنایع کوچک و خرد است، اظهارداشت: مقام معظم رهبری نیز در ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این موضوع را مطرح و بر آن تاکید کردند.

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا در زرقان
/ زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در زرقان فراهم شود

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بنگاه‌های بزرگ باید به ایجاد کسب‌وکارهای کوچک کمک کنند تا در مناطقی که ظرفیت دارند این کسب‌‌وکارها راه‌اندازی شود، عنوان کرد: باید سنت‌ها را برای ایجاد اشتغال حمایت کنیم و خوشه‌های صنعتی یکی از کارهایی است که در این راستا باید انجام شود.

رسولیان ادامه داد: خوشه حلوا ارده را می‌توانیم تامین اعتبار و روی آن کار کنیم ، همنچین توسعه تکنولوژی، آموزش و دیگر اجزایی که می‌تواند تشکیل دهد باید دنبال شود و روی آن کار مطالعاتی کرد تا حلوا ارده شهرستان توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه باید محصولات هر شهرستان سهم بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد، گفت: در بسیاری از محصولات باید دولت ورود کند و حلوا ارده نیز نقش بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد تا این صنعت نیز رونق گیرد.

رسولیان با بیان اینکه مسوولین استان هم کمک کنند تا خوشه حلوا ارده ایجاد شود، بیان کرد: نگاه ما حمایت از بخش خصوصی است و هر جا این آمادگی و زمین باشد، مجوز آن را صادر می‌کنیم، همچنین نهضت کارگاه‌سازی را شروع کردیم و در 8 ماه گذشته حدود 1700 کارگاه ایجاد شده و امسال نیز هزار کارگاه را خودمان می‌سازیم.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج عملی این جشنواره در سال‌های آینده در خوشه‌های صنعتی دیده شود.

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا در زرقان
/ زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در زرقان فراهم شود

مجوز مشاغل خانگی یک روزه شد

در ادامه معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شده تا کسانی که متقاضی هستند بتوانند به راحتی مجوز بگیرند، گفت: در حال حاضر زمان صدور مجوز یک روز بیشتر زمان نخواهد برد.

علی‌حسین رعیتی با بیان اینکه در سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده تلاش بر این بوده که زمینه رونق تولید و اشتغال ایجاد شود، اظهارداشت: صدور مجوز کسب و کار و تسهیل آن از جمله اقدامات است که وزارت کار در حال انجام آن است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شده تا کسانی که متقاضی هستند بتوانند به راحتی مجوز بگیرند، گفت: در حال حاضر زمان صدور مجوز یک روز بیشتر زمان نخواهد برد، بوروکراسی و فرایند اداری تولیدکنندگان را آزار می‌داد اما در حوزه وزارت کار این موانع به حداقل رسیده است.

رعیتی عنوان کرد: تسهیل شرایط به ویژه در مشاغل خانگی و جواز کارگاهی برای کمک و انگیزه کارگران تسهیل شده است و در 6 ماه گذشته بیش از 600 جواز کارگاهی صادر شده است و وزارت کار به دنبال این است که با اقداماتی سرمایه‌گذاری اجتماعی نظام را بیشتر کند.

وی با اشاره به 4 کلان پروژه وزارت کار افزود: ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی نخستین کلان پروژه است که  ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای امسال در نظر گرفته شده است همچنین ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی از دیگر کلان پروژه‌ها است.

رعیتی با بیان اینکه رفاه مردم سومین پروژه برای رفع فقر مورد توجه است که تلاش بر این با هم افزایی این موضوع پیش برود، عنوان کرد: مدیریت 400 شرکت بزرگ کشور با وزارت کار است که برای ارتقای آنها تلاش گسترده شده تا این شرکت‌ها به سوددهی برسد و خدمات به جامعه هدف را بیشتر کند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه تلاش شده نماینده کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌های وزارت کار حضور موثری داشته باشند، عنوان کرد: صیانت از نیروی کار از اولویت‌های ما در سه جانبه‌گرایی است.

وی تصریح کرد: در سال 13 هزار حادثه ناشی از کار و 800 نفر فوتی ناشی از حوادث کار داریم و از تجارب دنیا برای حفظ و صیانت نیروی کار استفاده خواهیم کرد همچنین امنیت شغلی کارگران نیز مورد توجه بوده است تا دغدغه کارگران را کمتر کنیم.

رعیتی با اشاره به تاکید و اقدام ویژه پایش کار و نظارت بر اجرای قانون کار در محیط‌ها و کارگاه‌ها گفت: امید است که جشنواره امروز سبب رونق بیشتر تولید در استان فارس باشد علاوه بر نیازهای استان این محصول مغذی را در کشورهای منطقه توسعه صادرات دهد و از این ظرفیت استفاده شود.

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا در زرقان
/ زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در زرقان فراهم شود

همه شهرها باید به معرفی داشته‌های خود بپردازند

معاون گردشگری و امور زیارتی استاندار فارس هم  با بیان اینکه باید همه شهرها به معرفی داشته‌های خود بپردازند، گفت: میراث فرهنگی معنوی امروز پیمان‌های متعددی در دنیا دارد، باید این میراث را مکتوب کرد و در عرصه جهانی هم به ثبت رساند.

محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه رویدادها بحث‌های مردم محور است و نقش مهمی در معرفی آداب و رسوم و فرهنگ دارد، اظهارداشت: این جشنواره خاستگاه مردمی و ارزشمند دارد و تمام شهرها باید تلاش کنند تا داشته‌های خود را عرضه کنند.

وی ادامه داد: در هفته آینده نخستین شورای گردشگری مذهبی تشکیل می‌شود که طرح حرم و مجموعه آن در این شورا بررسی می‌گردد.

معاون امور گردشگری و زیارتی استاندار فارس افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری امسال مورد توجه ویژه قرار گرفته است. استان فارس در بحث میراث فرهنگی بزرگترین امانتدار تاریخی و گردشگری کشور است اما اعتبارات به شدت کم است و بنا بر این است توان موثری برای جذب سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی گذاشته شود.

فرخ‌زاده با استقبال از ایجاد شهرک صنعتی ویژه بیان کرد: این موضوع نیاز استان فارس است که باید بنا بر توانمندی‌های هر شهرستان ایجاد شود.

وی با اشاره به رویدادهای مختلف گردشگری در استان فارس عنوان کرد:28 اردیبهشت ماه مسابقه جهانی زورخانه‌ای با حضور چندین کشور در شیراز برگزار می‌شود همچنین رایزنی برای برگزاری مسابقه کونگ‌فوتوآ نیز در پایان اردیبهشت انجام می‌گیرد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی و استفاده از ظرفیت مسابقات جام و جهانی قطر نیز اقدامات زیادی انجام گرفته است، گفت: نخستین شورای عالی توسعه زیارت و گردشگری شکل گرفته است و در هفته آینده نخستین شورای گردشگری مذهبی تشکیل می‌شود که طرح حرم و مجموعه آن در این شورا بررسی می‌گردد.

معاون گردشگری استاندار فارس با بیان اینکه 100 پروژه نیمه تمام در حوزه گردشگری احصا شده است، عنوان کرد: این پروژه‌ها در کارگروه رفع موانع بررسی می‌شود و پیش بینی این است که تا پایان امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان رونق گردشگری را در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شرایط خشکسالی گردشگری و زیارت باید جایگزین کشاورزی شود، افزود: توجه و جلب سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری مورد توجه و امیدواریم این موضوع با ارتباطات خوب با سفرا به سرانجام برسد.

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا در زرقان
/ زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در زرقان فراهم شود

تولید حلوا ارده زرقان افزایش و در بسته‌بندی مدرن باشد

علیرضا پاک‌فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در این مراسم با بیان اینکه میراث ناملموس حلوای ارده یکی از ظرفیت‌های شهرستان زرقان است، اظهارداشت: بسته‌بندی مدرن و افزایش تولید این محصول می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی شهرستان را حل کند.

وی با بیان اینکه باید برای تولیدکننده‌ها ارزش قائل باشیم از تولیدکنندگان درخواست کرد که در این مراسم که با حضور معاون وزیر صمت است، بدون  تعارف مشکلات خود را مطرح کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه شهرستان زرقان موقعیت بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: این شهر می‌تواند یک شهر ورزشی شود و بسیاری از مسابقات لیگ برتر می‌تواند در اینجا برگزار شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه شهرستان زرقان می‌تواند شهر فروشگاهی باشد و فروشگاه‌های بزرگ در آن زده شود، افزود: کارهای بزرگی می‌توان در این شهرستان کرد و شهرداری باید اقدامات زیربنایی بیشتری توجه کند.

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا در زرقان
/ زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در زرقان فراهم شود

زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در زرقان فراهم شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز با بیان اینکه ظرفیت انواع مختلف گردشگری را در استان داریم، گفت: امیدواریم که در زرقان زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود چراکه همجواری با کلانشهر شیراز یک فرصت است و می‌تواند تقویت‌کننده اقتصاد این شهرستان باشد‌

جعفر قادری با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در تولید ، افزود: بخش‌هایی  دولت و بخش‌هایی نیز سرمایه‌گذاران خصوصی می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و  برای ایجاد شهرک‌های صنعتی ویژه اقدام شود.

وی با بیان اینکه می‌توانیم شهرک صنعتی ارده و محصولات کنجد داشته باشیم، گفت: در استانی که یک گرم کنجد تولید نمی‌کند 90 واحد صنعتی مرتبط با کنجد دارد اما استان فارس این ظرفیت را دارد و باید از این استفاده کرد.

قادری با بیان اینکه خطوط جاده‌ای و ریلی در استان فارس در حال توسعه است، افزود: سرمایه‌گذاری چند میلیاردی برای ایجاد پایانه صادراتی و کارگو در حال پیگیری است و مناطق ویژه دانشگاهی می‌تواند مکمل صنعت گردشگری باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه کارهای زیرساختی که در استان در حال انجام است می‌تواند زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند، خواستار توجه بیشتر برای جذب سرمایه‌گذار و تامین زیرساخت‌ها شد.

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا در زرقان
/ زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در زرقان فراهم شود

اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا در زرقان

فرماندار شهرستان زرقان هم در این مراسم با بیان اینکه همزمان با هفته بزرگداشت زرقان اولین جشنواره ملی حلوا ارده زرقان برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند سبب معرفی این محصول در سطوح ملی و بین‌المللی شود و به تنهایی می‌تواند اقتصاد زرقان را متحول کند.

احسان خازن، عنوان کرد: اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای مشاغل زودبازده، راه‌اندازی کارگاه تولید حلوا، ایجاد صنایع بسته‌بندی، ایجاد شهرک صنعتی خصوصی به توسعه تولید این محصول کمک می‌کند و خواهش می‌‌کنم به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار زرقان با بیان اینکه این جشنواره طی هفته گذشته برنامه‌های مختلفی داشته است، تصریح کرد: هر شب 3 تا 4 هزار نفر در برنامه‌ها شرکت می‌کنند و یک نشاط اجتماعی در شهر و شهرستان ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز