خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم:

سهم کشاورزی از درآمد ناخالص ملی 18 درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۴۵

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: سهم کشاورزی از درآمد ناخالص ملی 18 درصد است در حالی که سهم بخش کشاورزی در شرکت های دانش بنیان حدود چهار درصد است که این رقم نشان می دهد در این بخش جای کار بسیاری باقی است.

به گزارش ایلنا از سمنان، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به صورت مجازی در آیین قدردانی از اساتید دانشگاه سمنان حضور داشت، گفت: هم اکنون در سطح کشور 49 پارک علم و فناوری، سه پردیس فناوری و نوآوری، 224 مرکز رشد، 10 هزار و 700 واحد فناور و شش هزار و 700 شرکت دانش بنیان فعال هستند که یک هزار و 700 شرکت در پارک های علم و فناوری مستقر هستند.

 علی خیرالدین افزود: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری توانستند 65 هزار شغل و در مجموع موفق به ایجاد اشتغال برای  320 هزار نفر شده‌اند.

وی اظهار کرد: در کشور 11 پارک دانشگاهی فعال است که دانشگاه سمنان هم جزو نخستن دانشگاه هایی است که دارای پارک علم و فناوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از ایجاد نخستین دهکده فناوری و نوآوری در خراسان رضوی خبر داد و گفت: سهم کشاورزی از درآمد ناخالص ملی 18 درصد است در حالی که سهم بخش کشاورزی در شرکت های دانش بنیان حدود چهار درصد است که این رقم نشان می دهد در این بخش جای کار بسیاری است و امیدواریم اساتیدی که در این زمینه فعال هستند در این بخش ورود کنند.

 خیرالدین با اشاره به اجرای طرح ملی ترویج کار آفرینی تصریح کرد: در این طرح هدف، فرهنگ سازی و گفتمان فن آوری و نوآوری است و تمامی دستگاه ها، اساتید و دانشجویان می توانند با حضور در پارک های علم و فناوری با دستاوردهای آنها آشنا شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: در طرح گرنت و دستیار فناوری هر دانشکده بسته به تخصص خود می تواند فعالیت نماید ، به طور مثال دانشکده علوم انسانی می تواند در حوزه فناوری نرم ، دانشکده هنر و معماری در حوزه شرکتهای خلاق و ... وارد شوند و این طرح ، ارتباط بین دانشجویان و اساتید با مباحث فناوری است و پتانسیل بالایی است که می توان از آن استفاده کرد.

خیرالدین همچنین به طرح جوانه اشاره کرد و گفت: در این طرح به دانشجویان تحصیلات تکمیلی که دارای پایان نامه و رساله در حوزه فناوری و نوآوری هستند بین 20 تا 80 میلیون تومان کمک می شود و تا کنون حدود 700 عضو هیات علمی در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به طرح  دستیار فناوری یادآور شد: در این طرح دانشگاه می تواند به دانشجویانی که علاقه مند هستند در حوزه فناوری فعالیت کنند ، تاشش ماه مبلغ یک میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی دو میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی ارشد و سه میلیون تومان  برای دانشجویان دکتری به صورت ماهیانه پرداخت کند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: در سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) که رونمایی شده پایان نامه های ارشد و دکتری نیاز محور و نقشه جامع نیاز و ایده کشور ترسیم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز