خبرگزاری کار ایران

اختراع محققان دانشگاه سمنان جایزه ویژه کشور لهستان در جشنواره خیام را به دست آورد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۲۹۵

دستگاه اختراع شده توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه سمنان موفق به کسب جایزه ویژه کشور لهستان در داوری بخش بین‌الملل جشنواره اختراع و نوآوری خیام شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، مجید قلهکی رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان گفت: اختراع محمد حج‌فروش، مجید طاهری، علی خیرالدین و امید رضایی‌فر با عنوان «دستگاه اعمال میدان مغناطیسی با شدت‌های مختلف بر نمونه‌های بتنی استاندارد» موفق به کسب جایزه ویژه کشور لهستان در داوری بخش بین‌الملل جشنواره اختراع و نوآوری خیام شد.

قلهکی افزود: این دستگاه پس از بررسی‌های انجام شده توسط سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان ( WIIPA) و نمایندگان کشورهای مربوطه انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد در دانشگاه صنعتی اصفهان و تحت حمایت سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA) و کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد، افزود: تأییدیه ثبت اختراع از مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸ به این دستگاه اختصاص یافته بود.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان ادامه داد: این اختراع توسط پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به عنوان مرجع منطقه‌ای مالکیت فکری نیز مورد اعتبار سنجی قرار گرفته است.

 قلهکی اظهار کرد: هدف از این اختراع اعمال کردن میدان‌های مغناطیسی قوی با شدت‌های مختلف بر نمونه‌های بتنی است تا اثرات میدان مغناطیسی روی سازه‌های بتن‌آرمه مشخص شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که ساختمان‌های در مجاورت نیروگاه‌ها و مراکز انتقال فشار قوی برق دارای تغییراتی در خواص خود در اثر وجود میدان‌های مغناطیسی قوی خواهند شد، تصریح کرد: اختراع حاضر می‌تواند آغازگر تحولی شگرف در طراحی سازه‌های بتن‌آرمه در معرض میدان‌های مغناطیسی باشد و به نحوی طراحی و ساخته شده است که بتواند میدان مغناطیسی هم‌سنگ با میدان‌های واقعی را ایجاد و متناسب نمونه‌های بتنی استاندارد که ملاک پذیرش آیین نامه‌های بین‌المللی است باشد.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان گفت: این دستگاه از طریق ولتاژ و جریان الکتریکی متغیر، توانایی تولید میدان‌های مغناطیسی مختلف را دارد و می‌تواند برای آزمایش نمونه‌های استوانه‌ای و مکعبی بتن در حالت‌های تازه و سخت شده به کار رود.

به گفته قلهکی این دستگاه می تواند همزمان با سایر آزمایشات بتن نیز به کار رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز