خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبرداد؛

گردشگری از حوزه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در رشد ۸ درصدی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۸۶۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه گردشگری از حوزه های بسیار مهم و تاثیرگذار در رشد ۸ درصدی اقتصاد استان است، بر سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد فرشکاران در دیدار با مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی، افزود: در این راستا باید برنامه‌ریزی های کلان و مدون برای جذب و جلب سرمایه های بخش خصوصی انجام شود.

وی با بیان اینکه ارتقای بهره‌وری، توسعه صادرات و تکمیل زنجیره تولید و شناسایی گلوگاه‌های رشد مهم‌ترین محورهای تحقق رشد اقتصادی آذربایجان شرقی از محل بهره‌وری است، ادامه داد: منابع تحقق رشد اقتصادی از محل افزایش سرمایه‌گذاری شامل مشارکت عمومی‌ و خصوصی، مولدسازی، تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌های خارجی و جذب منابع محلی می‌شود.

فرشکاران اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی در عرصه‌های سرمایه‌گذاری، تولید، مالی، پولی و تجاری، اصلاح و ارتقای شاخص‌های فضای کسب‌وکار و ایجاد امید و افق روشن و باثبات برای فعالان اقتصادی برای استفاده از ظرفیت‌های خالی و ارتقای بهره‌وری را از جمله الزامات نهادی، اجرایی و سیاستی استان در جهت تحقق رشد اقتصادی آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی استان عنوان و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های ویژه و فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی استان، با ارائه تسهیلات و بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌توان زمینه پیشرفت اقتصادی را فراهم کرد تا به دنبال آن شاهد رشد ۸ درصدی اقتصاد استان باشیم.

فرشکاران اظهار داشت: در این راستا باید با تأمین منابع مشخص با بهره‌وری و انجام پروژه‌ها به نتیجه دلخواه رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز