خبرگزاری کار ایران

سرپرست بهزیستی استان زنجان :

۴ هزار خانوار سالمند توانبخشی تحت پوشش بهزیستی استان هستند/ بهزیستی زنجان یکهزار نفر سالمند مستمری بگیر دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۵۲۳

سرپرست بهزیستی استان زنجان، گفت: بهزیستی استان زنجان نزدیک به ۴ هزار خانوار سالمند را در حوزه توانبخشی تحت پوشش قرار داده است که از این تعداد نزدیک به یکهزار نفر سالمند مستمری بگیرهستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، سلمان حسینی، سرپرست بهزیستی استان زنجان، با اعلام این خبر،  اظهار کرد: ۱۴۳سالمند در مرکز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند و ۱۰۸سالمند نیز از خدمات مراکز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.

حسینی، طرح مراقبت و خدمت در منزل سالمندان با حضور پزشک، پرستار و مددکار را یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان بهزیستی برشمرد و ادامه داد: امروزه مسئله  سلامت سالمندان و مراقبت از آنها در منزل و مراکز نگهداری سالمندان، یک امر جدی تلقی شده  و توجه به نیازهای این قشر از جامعه مورد توجه نهادهای حمایتی خصوصاً بهزیستی قرار گرفته  و در این گروه از خدمات این طرح بهره مند هستند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۲ بنیاد فرزانگان در شهرستان های زنجان و خدابنده که به همه سالمندان خدمات مختلف رفاهی، گردشگری و ... ارائه می‌کنند، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر از سالمندان از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

وی، تصریح کرد: فعالیت سالمندان در مراکز روزانه موجب شادابی وخروج سالمندان از انزوا و گوشه‌گیری می شودو آموزش‌های ارائه شده در مرکزامید به زندگی را افزایش می دهد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح« توانبخشی مبتنی بر جامعه » در روستاها خبر داد و گفت : تغییر نگرش در روستاها به افراد دارای معلولیت از مهم‌ترین دستاوردهای  این طرح  است.

حسینی، افزود: زنجان جز استان هایی است که پوشش ۱۰۰ درصدی در اجرای طرح CBR(توانبخشی مبتنی بر جامعه) داشته است و با شناسایی افراد دارای معلولیت در روستاها زمینه ایجاد اشتغال روستایی، آموزش ومناسب سازی را فراهم کرده است.

وی، یادآورشد : دراجرای این طرح ۱۷ گروه خودیار و ۲۹ تسهیلگر مشارکت دارند و تعامل افراد دارای معلولیت با تسهیلگران مستمر و مداوم است.

حسینی، در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۸ هزار و ۲۰۸ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند که بیش از ۴ هزار نفر مستمری بگیر هستند وهر ساله خدمات مختلفی درزمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی وتوانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همکاری بین بخش های دولتی و سازمان های غیر دولتی فراهم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز