خبرگزاری کار ایران

دو هزار کالا با ارزش افزوده بالا برای صادرات شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۴۷۱

مدیرکل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حال حاضر هشت هزار کالای صادرات یداریم که دو هزار مورد آن‌ها با ارزش افزوده بالا شناسایی شده که از قابلیت ارزآوری برخوردار هستند و تقویت صادرات آن‌ها ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، میرابوطالب بدری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین گفت: با توجه به اینکه عمر فناوری‌ها در زمان حاضر به کمتر از یک سال رسیده است در صورت نداشتن انعطاف لازم در فناوری با عواقب منفی آن روبه خواهیم شد که یکی از آن‌ها خام فروشی منابع است.

مدیرکل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: برای جلوگیری از خام فروشی منابع و تولید کالاهای با ارزش افزوده بالا و صادرات آن‌ها باید به توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان توجه داشته باشیم؛ البته باید توجه داشت که ایجاد دانش بنیان‌ها درصورت تولید موثر خواهند بود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سالانه 70 تا 150 کالای جدید به سبد صادارات کشور افزوده می‌شود؛ البته باید تولیدات با ارزش افزوده بالا از اهمیت برخوردار است و باید این موضع در صادرات کالاها مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه صادرات غیرنفتی در توسعه اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند حمایت از این بخش جزء اهداف دولت است.

عزیزالله افضلی ادامه داد: در چند سال گذشته با وجود اینکه صادرات غیرنفتی استان افزایش یافته اما با جایگاه صنعتی استان تناسب ندارد و باید از ظرفیت‌های موجود بیشتر بهره برد.

وی عنوان کرد: سهم در نظر گرفته شده صادرات برای استان 543 میلیون دلار در سال بود که با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی استان این میزان را 800 میلون دلار در نظر گرفته‌ایم.

افضلی تاکید کرد: با استفاده از صادرات غیرنفتی می‌توان به رشد اقتصادی رسید و در واقع این بخش کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است.  

وی گفت: برای رسیدن به اهداف صادراتی و رسیدن به جایگاه مد نظر لازم است واحدهای تولید کننده حداقل 20 درصد از تولیدات خود را برای صادرات در نظر بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز