خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر یزد:

رویکرد مدیریت شهری پیاده‌محوری است/پیاده‌روهای شهر یزد عریض می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۰۰۳

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه هدف اصلی طرح جامع شهری جایگزینی پیاده محوری به جای خودرو محوری برای حفظ سلامت و نشاط شهروندان است گفت: رویکرد مدیریت شهری پیاده‌محوری است.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدمهدی نیکونژاد اظهار داشت: با توجه به بار ترافیکی که در نوروز ۱۴۰۱ در اثر تعدد حضور گردشگران در شهر ایجاد شد و پس از آن اعلام بازگشایی مدارس نیز این بار ترافیکی را به ویژه در ساعات اوج  مصرف، مضاعف کرد، طرح‌ جامع ترافیکی در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه تلاش ما اجرای طرح‌های مختلف هم در زمینه پیاده‌راه سازی و هم مناسب سازی معابر شهر جهانی است افزود: مشخصه اصلی طرح حرکت از خودرو محوری به سوی پیاده محوری است زیرا نشاط و سلامت جسم و روح شهروندان در اولویت قرار دارد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد در این طرح با استفاده از نظر مشاور، عریض کردن معابر سطح شهر، اصلاح هندسی معابر و ایجاد پل‌های زیرگذر و روگذر مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هدف اصلی طرح گسترش مسیرهای پیاده رو و دوچرخه سوار و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، ایجاد پیاده راه‌ها به ویژه در بافت تاریخی و تنظیم ضوابط به منظور ترویج فرهنگ پیاده محوری است.

نیکونژاد گفت: نیروهای خدوم شهرداری نیز در صدد گسترش پارکینگ ها در سطح شهر برای حل مشکل پارکینگ وسایل نقلیه و ایجاد چراغ های راهنمای هوشمند بر اساس ظرفیت هر چهار راه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز