خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر یزد عنوان کرد؛

تنبلی و کم تحرکی یزدی ها بالاتر از میانگین کشوری/افزایش تعداد خانه ورزش محلات در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۳۱۱

عضو شورای شهر یزد گفت: آمار ها نشان می دهد کم تحرکی، تنبلی و بیماری های قلبی و عروقی و ناهنجاری های اسکلتی و قامتی در بین نوجوان و جوانان شهر یزد نسبت به متوسط کشوری آمار بالایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدمهدی نیکونژاد با بیان اینکه براساس افزایش بودجه ورزش در شهرداری نسبت به سال گذشته، خانه ورزش محلات در جهت توسعه ورزش، به ۱۰ خانه می رسد اظهار داشت: به‌رغم تمام اقدامات خوب و ارزشمندی که در جهت توسعه ورزش شهروندی و محلات در شهر یزد انجام شده اما تا رسیدن به مرحله پایدار ورزش همگانی در یزد فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر تصمیم دارد صرفا به فکر برگزاری المپیادهای ورزشی محلات نباشیم ادامه داد: از جمله کارهای شاخصی که در سال آینده در نظر گرفته شده برگزاری مسابقات ورزشی بصورت جشنواره ای در دل محلات و در دو بخش خواهران و برادران است و پس از آن خروجی این جشنواره ها به مرحله المپیاد بروند.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی شهرداری در طول یکماه و نبود ورزش محلات در یازده ماه سال عنوان کرد: در فصل تابستان استارت کار ورزش محلات زده می شود و بصورت پایلوت در چهل محله مسابقات ورزشی را بصورت جشنواره ای برگزار می کنیم.

او ادامه داد: این مسابقات به صورت محله به محله با محوریت مساجد بوده و باتوجه به ظرفیت ها و استعداد ها و بافت و بوم محلات رشته های ورزشی از قبیل والیبال، وزنه برداری، فوتبال ساحلی و دیگر ورزش ها  محلات را تقسیم بندی می کنیم و جشنوراه را در دل محلات اجرا می کنیم.

نیکونژاد با اشاره به اینکه برای توسعه ورزش محلات اقدامات خوبی در دستور کار شورا است اقدام است گفت: به همین منظور فرهنگ سازی ورزش و قرار دادن ورزش در سبد هزینه های خانواده در دستور کار قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: به همین منظور کمیته ورزش و جوانان در شورای اسلامی شهر یزد تشکیل شد و تا کنون سه جلسه آن برگزار شده که در آن راهبردهای ورزشی شهر و شورا را تنظیم و به تصویب می رساند و در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی قرار می دهند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز