خبرگزاری کار ایران

بازدید استاندار قزوین از طرح‌ تامین آب کشاورزی چهار روستا در طارم سفلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۷۶۳

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز پنجشنبه از طرح تامین آب کشاورزی روستاهای قوشچی، مرتضانک، سنگور و گورخانه از توابع بخش طارم سفلی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،  این طرح در دو مجموعه مجزا (قوشچی و مرتضانک) و (سنگور و گورخانه) واقع شده که جمعا تاکنون برای بخشی از طرح اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مساحت طرح مجموعه قوشچی و مرتضانک ۱۳۷ هکتار و سنگور و گورخانه ۱۰۹ هکتار است که روی هم رفته یک هزار و ۳۳ مترمکعب آب تخصیصی را به شیوه احداث استخر و لوله گذاری به مزارع کشاورزی انتقال می دهند.

برای تکمیل این طرح‌ها بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در ابتدی سفر به بخش طارم، استاندار قزوین از کانون های مبارزه با انتشار ملخ مراکشی در طارم بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گزارشی از خسارت ملخ مراکشی به باغ‌های زیتون طارم و روند مبارزه با آفات توسط جهاد کشاورزی و کشاورزان منطقه ارائه کرد.

افلاطونی گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از کانون‌های آفت ملخ در استان رصد و پایش شده است و کانون یابی و کانون کوبی با هدف مبارزه به موقع با آفت ملخ انجام می شود.

وی گفت: سال گذشته ۲۳ هزار هکتار مبارزه انجام شد که خوشبختانه همین اقدامات به موقع سبب شده تا هیچ خسارتی در استان ثبت نشود.  

استاندار قزوین در ادامه از نیروگاه بادی ۶۱.۲ مگاواتی طارم بازدید کرد.

در این نیروگاه، ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی فعال است که برای راه اندازی آنها ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده‌ است و ۴۱ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

این نیروگاه ۲ طرح توسعه ای ۲۳ مگاواتی و ۱۰۰ مگاواتی را دنبال می کند.

در ادامه برنامه، استاندار از پارک انرژی طارم که با هدف آموزش چگونگی تولید برق به کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است، بازدید کرد.

در این بازدید، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، عباس کاظمی فرماندار و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

بخش طارم سفلی با مرکزیت شهر سیردان در ۱۲۰ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز