خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

۷۹۵واحد صنعتی در فارس راکد است/بیش از ۴۰ درصد موانع رفع تولید مربوط به بانک هاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۶۴۳

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه طبق تاکید رئیس جهمور تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به فارس در سال قبل باید به صورت صددرصد محقق شود، عنوان کرد: برای کارخانه کاغذ سازی زاگرس و آزمایش مصوباتی داریم و اعتبار ۳۴۰ میلیاردی برای کارخانه کاغذسازی قول تامین داده شد.

به گزارش ایلنا، محسن ربانی زاده در سلسله نشست مدیران پاسخگو با اشاره به اینکه کارخانه آزمایش هم اکنون در یکی از خطوط تولید، آبگرمکن تولید می کند، ابراز  کرد: عکس ها و تصاویر شبکه های مجازی از انبار این کارخانه مربوط به گذشته است و این کارخانه اجازه خواسته تولیدات دیگری هم داشته باشند و استاندار فارس با ۲ شرط  اینکه تولیدات جدید آلایندگی نداشته باشد و اشتغالزا باشد، اجازه تغییر در تولیدات دیگر را داده است.

وی با بیان اینکه هدف ما حمایت از تولید کننده است و اجازه نمی دهیم دلال و برخی تولیدکنندگان برای ما تعیین تکلیف غیرمنصفانه و هزینه های زیاد ایجاد کنند، بیان کرد:  به دنبال حمایت از سرمایه گذار هستیم تا بتوانیم آنها را جذب کنیم.

ربانی زاده با اشاره به کمبودها  در بازار و رفع آن گفت:برای برقراری توازن در بازار، کارگروه تعاملی را با استان های همجوار برگزار کرده ایم.

مشکل سیستمی نبودن کار است

 برای رسیدن به این اهداف نیازمند مدیر جهادی هستیم کما اینکه کارها را باید به صورت سیستمی پیش برد و مشکل ما سیستمی نبودن کار است و سیستم باید اجرا شود که قائم به شخص نباشد.

ربانی زاده تفکر سیستمی و خرد جمعی را لازمه کار  دانست و عنوان کرد: باید با همفکری و هم افزایی کارها با اراده قوی تر به پیش برود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور مجوزها گفت: این سامانه باعث می شود تا مشکلات بروکراسی از پیش پای سرمایه گذاران برداشته شود.

ربانی زاده  با بیان اینکه  اگر ادعا می کنیم پاسخگو هستیم، باید به رسانه ها پاسخگو باشیم، تصریح کرد: ما نیز به عنوان مسئول این مجموعه دولتی وظیفه داریم که در این راستا آنچه در توان داریم انجام دهیم؛ چرا که اقتصاد ارتباط مستقیم به معیشت خانوار مردم دارد.

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس  با اشاره به اینکه رویکرد ما در حوزه اقتصادی باید به گونهای باشد که قبل از بروز اتفاق های آینده، چاره و راهکار مناسب را در نظر داشته باشیم.

شناسایی ۷۹۵واحد صنعتی راکد در فارس

رئیس سازمان صمت فارس نیز با اشاره به شناسایی ۷۹۵ صنایع راکد در  استان  گفت: برنامه برای بازگشت این صنایع به چرخه تولید در دستور کار است و  مابه عنوان نماینده و وکیل بنگاه های اقتصادی باید مشکلات حوزه های مختلف شناسایی و آن را حل کنیم.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به عملکرد این سازمان  در سال های اخیر  عنوان کرد: ۴هزار و ۹۱ پروانه بهره برداری صنعتی با ۸۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است که  ۱۰۲ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند و فضای فارس را به یک فضای صنعتی تبدیل کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۱ شهرک صنعتی به مساحت حدود  ۷ هزار و ۴۶ هکتار و ۶ منطقه ویژه اقتصادی فعال در فارس وجود دارد.

ایزدی با اشاره به هدفگذاری انجام شده در تغییر فضای اقتصاد بر اساس کشاورزی  به سمت فضای صنعتی بیان کرد: ۴ هزار و ۱۹۷ جواز صنعتی صادر شده که ۹۲ هزار و ۸۰۰ نفر پیش بینی اشتغال در این جوازها است.

وی  با اشاره به گستردگی بخش معادن و ظرفیت این عرصه در استان فارس خاطرنشان کرد: تعداد ۶۸۷ پروانه بهرهبرداری در استان صادر شده که ۵۳۵ واحد فعال و ۱۵۲ واحد غیر فعال است همچنین ۴۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر اشتغال در بخش اصناف ایجاد شده که بزرگترین بخش اشتغال محسوب می شود.

بیش از ۴۰ درصد موانع رفع تولید مربوط به بانک هاست

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه  یک هزار و ۱۰۴ کارت بازرگانی صادر شده و ۳۳۵ بنگاه صادراتی در استان وجود دارد، یادآور شد: سال گذشته ۱۵۸ واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشته که هدف وزارت صمت ۱۲۰ مورد بود که تحقق ما ۱۵۸ واحد بود و علاوه بر آن ۲۲ واحد معدنی نیز به چرخه تولید برگردانیم.

ایزدی همچنین در خصوص  نظارت بر بازار گفت: از مردادماه موارد مربوط به مواد غذایی محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از بخش تولید تا نظارت و توزیع بر عهده جهاد کشاورزی قرار گرفته است و افزایش قیمت نان و مرغ و غیره دیگر به جهاد مربوط می شود.

به گفته وی  ۳۵ هزار نفر نیز از سازمان صمت به جهاد کشاورزی منتقل شدند تا برای انجام این کار همکاری کنند و درعین حال حوزه نظارتی گسترده است اما کمبود نیرو وجود دارد لذا نظارت ها باید سیستمی و بیشتر شود.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه ۱۱۴ هزار و ۸۸۸ بازرسی در سال گذشته انجام شده که همه آنها ثبت سامانه شده است، ابراز کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرونده به تعزیرات ارسال شده که ۷۷۶ میلیارد تومان ارزش این پرونده هاست و گرانفروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه همچنین احتکار عمده تخلفات بوده است.

به گفته وی  ۱۰۱ جلسه کارگروه رفع موانع تولید در فارس برگزار و مسائل ۷۱۰ بنگاه اقتصادی بررسی شده است و همچنین ۱۷ درصد از مصوبات در دست اقدام و ۷۵ درصد از مصوبات انجام شده است.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه مصوبات به صورت آنلاین و برخط قرار داده شده است و می تواند پایلوت در سطح کشور باشد، تصریح کرد: بیشترین مشکل بنگاه های اقتصادی بانک ها هستند و ۴۳ درصد موضوعات مطرح شده در کارگروه رفع موانع تولید مربوط به بانک هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز