خبرگزاری کار ایران

کشف و امحای بیش از 6 هزارکیلوگرم فراورده خام دامی آلوده و غیر بهداشتی در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۹۲۸

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از کشف و امحای 6 هزار و 175 کیلوگرم فراورده های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ منقضی و معرفی 99 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی دریک ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی با اشاره به اینکه 28 اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی به صورت شبانه روزی در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی مشارکت دارند خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف فراورده های خام دامی در این ایام، طرح تشدید نظارت بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می یابد و کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با حضور در نقاط مختلف استان به صورت تمام وقت در راستای تامین و تضمین سلامت موادغذایی و کنترل فرایند تولید، توزیع و استحصال فراورده های خام دامی اقدام می کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: نزدیک به 3 هزار مرکز تولید، توزیع و استحصال فراورده های خام دامی در استان فعالیت می کنند و از ابتدای اجرای این طرح که از 14 اسفند ماه سال گذشته شروع  شده، در طول مدت یک ماه بیش از 5 هزار و 835 مورد از این مراکز بازدید بهداشتی انجام شده است.

تکلوی ادامه داد: یکی از حوزه های فعالیت دامپزشکی در زمینه بهداشت عمومی، نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام و طیور است که در طول اجرای این طرح 19 هزار و 157 راس دام سبک و 4 هزار و 379 راس دام سنگین در کشتارگاه های صنعتی و سنتی دام استان تحت نظارت و زیر نظر بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتار و پس از طی مراحل بهداشتی وارد بازار مصرف شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: در طول اجرای این طرح همچنین 2 میلیون و 218 هزار و 987 قطعه طیور در کشتارگاه های صنعتی طیور استان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و وارد چرخه مصرف شده است.

به گفته تکلوی در حال حاضر 4 باب کشتارگاه صنعتی دام، 5 باب کشتارگاه سنتی دام و نیز 4 باب کشتارگاه صنعتی طیور تحت نظارت این اداره کل  در استان مشغول فعالیت و خدمات رسانی هستند و با افتتاح کشتارگاه صنعتی دام شهرستان سرعین که با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال تکمیل و راه اندازی است تعداد کشتارگاه های صنعتی دام استان به 5 باب خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز