خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اجرای طرح سلامت نوروزی در استان اردبیل / نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۳۲۶

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از اجرای طرح سلامت نوروزی و همچنین تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد.

علی محمدیان اردی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از اجرای طرح سلامت نوروزی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در قالب این طرح تیم های آنکال پزشکی به تفکیک بیمارستان ها تعیین شده و در حوزه بهداشت نیز کشیک های مدیریتی تعیین شده است.

وی از فعال بودن 13 مرکز بهداشتی درمانی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در رابطه با واکسیناسیون کرونا مراکز تجمیعی همچنان فعال خواهند بود و مراکز شهدای دانش آموز و فجر به صورت 16 ساعته در اردبیل مشغول به ارائه خدمات خواهند بود. مراکز تجمیعی مبارکی و باکری نیز از 8 صبح تا 8 شب و همچنین مراکز جامع سلامت در راستای واکسیناسیون علیه کرونا در اردبیل فعال می باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در رابطه با کارهای انجام شده در حوزه بهداشت محیط نیز گفت: در قالب طرح نوروزی 18 اکیپ با 102 کارشناس، با بروزترین تجهیزات در شهرهای مسافرپذیر فعال خواهند بود. 60 درصد از تعداد کارشناسان یادشده در شهر توریستی سرعین بر آبگرم ها، غذاخوری ها، آب و محیط و همچنین دستفروشان و نحوه رعایت پروتکل ها در مراکز تفریحی و گردشگری نظارت خواهند داشت.

محمدیان اردی تصریح کرد: طبق اطلاع رسانی های انجام شده کادر هتل ها و مراکز اقامتی باید هر سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و در غیر اینصورت از فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد. داروخانه های شبانه روزی نیز در 4 روز اول سال جدید بر سرکار خود حاضر هستند و طبق هماهنگی های بعمل آمده انبار دارو در این مراکز باید در مدت یادشده پر باشد تا مردم هیچگونه مشکلی در تامین دارو نداشته باشند.

وی از راه اندازی 5 ایستگاه سلامت نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: 2 مورد از این ایستگاه ها در شهر اردبیل و مابقی در شهرهای نیر، مشگین شهر و پارس آباد برای مسافران نوروزی ارائه خدمات خواهند کرد و همچنین تعدادی از آمبولانس ها نیز هم در شیفت صبح و هم شیفت بعد از ظهر در جاده ها مستقر خواهند شد. در مجموع 100 دستگاه آمبولانس و موتورلانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی در طرح نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد. در حوزه درمان جمعا 17 بیمارستان با 2 هزار و 174 تخت و 223 تخت تحت نظر در اورژانس تدارک دیده شده است. 

این مسئول از کاهش مزاحمت های تلفنی در بخش اورژانس خبر داد و گفت: در سال گذشته 49 هزار مزاحمت تلفنی در مراکز اورژانس استان به ثبت رسیده و تماس های منجر به اعزام نیز 57 هزار بوده است. خوشبختانه در سالجاری با اقدامات و فرهنگسازی های انجام شده میزان مزاحمت های تلفنی به یک سوم کاهش یافت به طوریکه آمار مزاحمت ها 18 هزار بوده و تعداد تماس های منجر به اعزام با آمار سال قبل برابری می کند.

 

انتهای پیام/
بابک حقی
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز