خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

تامین مالی صنایع سرعت بیشتری خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۹۹۹

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز گفت: با اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای در بخش صنعت، منابع بانکی به سمت صنایع دانش بنیان، مولد و پویا، سوق داده می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، حمیدرضا عقاب نشین، اظهار داشت: تفاهم ‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای، مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است که سهولت دسترسی به منابع، هدایت صحیح نقدینگی، کمتر شدن بوروکراسی اداری و کاهش انحراف از منابع، بخشی از دستاورد‌های آن است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات تامین مالی صنایع، مربوط به بخش در سرمایه در گردش است که در این خصوص طی سه ماهه نخست امسال با همکاری بانک‌ها، پرداخت تسهیلات، مبتنی بر صورتحساب سامانه جامع تجارت می‌شود که این اقدام در ۲۸ بانک از ۳۲ بانک کشور، عملیاتی شده است.

عقاب نشین ادامه داد: در شیوه سابق تامین مالی این امر با پرداخت مستقیم تسهیلات، انجام می شد در حالی که در روش تأمین مالی زنجیره‌ای این فرآیند به ‌صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت گرفته و دسترسی به منابع مالی تولیدکنندگان ۳۰ درصد تسهیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز خاطر نشان کرد: در این روش به ‌جای تسهیلات نقدی، می‌توان از ابزار‌های اعتباری مانند اوراق، برات و همچنین فاینانس استفاده کرد که علاوه بر کاهش نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها، سبب هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت‌های مولد و تولیدی خواهد شد.

وی با تاکید بر آنکه پرداخت تسهیلاتِ مبتنی بر صورت‌ حساب‌های سامانه جامع تجارت، توسط بانک مرکزی به کلیه بانکها ابلاغ شده است؛ اضافه کرد: استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت، مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود و تأمین مالی زنجیره‌ای در ابتدا بر این مبنا، عملیاتی می شود.

این مقام مسئول از تمام واحدهای صنعتی خواست تا حسب بخشنامه های متعدد وزارت صمت، در سامانه جامع تجارت عضو شده و فاکتورهای خود را به ثبت برسانند؛ چرا که پرداخت تسهیلات، مبتنی بر صورت حساب‌های سامانه‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز