خبرگزاری کار ایران

استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای هوشمندسازی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۸۷۲

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از شعارهای شورای ششم هوشمندسازی است و باتوجه به شعار سال می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای هوشمند سازی شهر مشهد استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین حسامی در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشهد در تحقق شعار سال اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید در خصوص شعارهای سال در حد بنر و بیلبورد اتکا کرد، در شهر مشهد زیرساختی تحت عنوان کارخانه نوآوری وجود دارد و از ابتدای فعالیت شورای ششم در تلاش بودیم کارخانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار نیز ایجاد کنیم و از ظرفیت جوانان خلاق و شرکت‌های دانش بنیان مردمی در مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی افزود: بدین معنا که بستر شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق کارخانه نوآوری فراهم شود  که این موضوع را  در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد قرار داده‌ایم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری بر موضوعات تولید و حمایت از کالای ایرانی تاکید و آن را محور قرار داده‌اند لذا هر سازمانی در حیطه وظایف خود باید این موضوع را مدنظر خود قرار بدهد از جمله شهرداری‌ها و شورای شهر که نقش به سزایی در این زمینه داشته و رسالت سنگینی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و زمینه‌سازی، تسهیل‌گری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به دوش دارند.

حسامی خاطرنشان کرد: همانگونه که می‌دانید تولید دانش‌بنیان در شعار امسال بسیار حائز اهمیت است لذا لزوم توسعه علمی و فناوی از موضوعاتی است که مدیریت شهری و شورای شهر باید به آن توجه کنند و کارخانه نوآوری بستر مناسبی برای گسترش فعالیت نواورانه و مجموعه‌های شتاب‌دهنده است که می‌توان از این بستر استفاده و در حوزه تحقق شعار سال گام برداریم لذا در شورای شهر تلاش می‌کنیم کارخانه نوآوری را به عنوان مرکز ایده‌پردازی، به روزرسانی و‌نوآوری جوانان و نوجوانان مستعد تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: گام بعدی معرفی کارخانه نوآوری مشهد به عنوان ظرفیت زیرساختی ملی و بین‌المللی در راستای تحقق شعار سال است. شورای شهر در حوذه هوشمندسازی و شهر هوشمند فعالیت‌های خود را به سمت پهنه‌های کم‌برخوردار و ایجاد کارخانه نواوری در  این منطقه سوق می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص میزان بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌بنیان در اشتغال تصریح کرد: تاکنون از ظرفیت‌های موجود به اندازه کافی استفاده نشده و ما به عنوان مدیریت شهری باید نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم و از شرکت‌های دانش بنیان که نیاز اصلی مردم را تولید می‌کنند، حمایت کنیم.  

حسامی گفت: مدیریت شهری خدمات زیادی به زائران و مجاوران ارائه می‌کند که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند آن‌ها را احصا و رفع کنند. در حاشیه شهر جوانان خلاقی وجود دارند که باید هدفمند شوند و براساس نیازهای مدیدیت شهری، بازار و نیاز شهروندان آن‌ها را به بکدیگر وصل و حلقه اتصال ایجاد کرد تا هرکسی در نقش خود فعالیت کند.

وی ادامه داد: ما ۱۰۰ درصد باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم و مشهد شهری زیارتی، مذهبی و خدماتی است و هوشمندسازی باید دقیق و با برنامه بلند مدت باشد. یکی از شعارهای شورای ششم هوشمندسازی است و باتوجه به شعار سال می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای هوشمند سازی شهر مشهد استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز