خبرگزاری کار ایران

صدا و سیمای قزوین اعلام ورشکستگی کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۰۹۱

صدا و سیمای مرکز قزوین امروز پس از گذشت ۱۶ سال به جای رشد و توسعه با عدم توجه به سلیقه مخاطب و نیازهای جامعه به نقطه‌ای رسیده که شاهد افول آن هستیم، به طوری که طرفداران یک شبکه فضای مجازی از طرفداران صدا و سیمای استان بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خدابخش فعال رسانه‌ای در یادداشتی درباره افول صداوسیمای مرکز قزوین نوشت:

این روزها، 16 سال از راه اندازی شبکه قزوین می‌گذرد؛ شبکه‌ای که وقتی تاسیس شد امیدی در میان مردم به وجود آورد که یک رسانه بومی و مردمی برای آنها شکل گرفته است تا در کنار نشریات محلی  آن جریان اطلاع رسانی در قزوین کامل شود. اما چه شد که در این سال‌های اخیر تنها افسوس از نهان بسیاری از مخاطبان بلند می‌شود؟

متاسفانه باید گفت امروز صدا‌و‌سیمای مرکز قزوین پا در مسیری نهاده است که به جای پیشرفت با رویگردانی مخاطبان مواجه شده و معلوم نیست این سطح از برنامه‌ها برای چه مخاطبی تولید و پخش می شود؟

شهر قزوین از استعدادها و توانایی های بالقوه ای برخوردار است که گه گاهی در همین رسانه هم بروز کرده اند اما متاسفانه به جای حمایت از آنها، عوامل و برنامه های کم محتواتری جایگزین شده اند که خروجی آن ریزش مخاطبان بوده است. اثبات این موضوع به سادگی برای خود این رسانه هم امکان پذیر است. کافی است آمارگیری نماید تا ببینید اصولا این همه تشکیلات عریض و طویل چند درصد از شهروندان را به خود جذب کرده است؟ تعداد پیامک های ارسالی بینندگان به برنامه ها چه تعداد است؟ یکی از راه های مشخص شدن بازخورد یک برنامه در میان مخاطبان تعداد پیامک های ارسالی مردم به آن است. چرا که اگر اینطور نبود مدام مجریان برنامه ها  طی برنامه شان اعلام نمی کردند به شماره 30000282 پیامک بفرستید. چه خوب بود شبکه قزوین تعداد پیامک ها ارسالی مردم به برنامه های مختلف خود را به طور شفاف اعلام می کرد و به طور موثق تعداد پیامک های دریافتی شبکه قزوین در هربرنامه اعلام می شد.

به روشنی مشخص است که صداوسیمای مرکز قزوین نمی خواهد ظرفیت های قزوین را شناسایی کند و از آن بهره ببرد. افتادن در مسیر روزمرگی و بها ندادن به سلیقه مخاطبان دردی است که این روزها در صداوسیمای قزوین وخیم تر شده است.

مدیران صداوسیمای قزوین باید متوجه باشند که برای مردم برنامه می سازند؛ نه برای دلخوشی مدیران و مسئولان. نتیجه توجه به خواسته و سلیقه مسئولان و مدیران وضعیت امروز شبکه قزوین است. اینکه برنامه هایش مخاطب و تاثیرگذاری ندارد و عوامل باسابقه و کاربلد هم در خفا از وضعیتی که بدان دچارند و نمی توانند اصولی و حرفه ای برنامه برای مخاطب بسازند گله و شکایت می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز