خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عمران شهرداری رشت خبر داد؛

مرمت نمای عمارت بلدیه رشت در آستانه سال نو / فازهای بعدی مرمت ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۳۵۰

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت، با اشاره به تاکید شهردار رشت در مرمت بناهای تاریخی در تملک شهرداری، اظهار کرد: در آستانه سال نو، فاز نخست مرمت نمای عمارت بلدیه و نورپردازی ساختمان با اعتبارات سازمان عمران انجام شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت، با اشاره به تاکید شهردار رشت در مرمت بناهای تاریخی در تملک شهرداری، اظهار کرد: در آستانه سال نو، فاز نخست مرمت نمای عمارت بلدیه و نورپردازی ساختمان با اعتبارات سازمان عمران انجام شد.

میثم حرفت‌خواه، افزود: در راستای استقبال از بهار، و توجه گردشگران به بناهای تاریخی مرکز شهر، اصلاح و مرمت نمای مهمترین عمارت تاریخی مرکز شهر، عمارت بلدیه، با نظارت و اعتبار سازمان عمران صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این اصلاح شامل، مرمت بخش‌های تخریب شده دیوار، اصلاح نمای سیمانی و رنگ‌آمیزی مجدد نمای عمارت، حذف زوائد بصری روبه خیابان، تعمیر و اصلاح درب و پنجره‌های شکسته، تعویض شیشه‌های شکسته پنجره‌ها و همچنین رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ها و کناف و قاب آن‌ها در هر دو طبقه به اتمام رسید.

حرفت‌خواه، با تاکید بر حفظ و حراست از هویت معماری رشت، تصریح کرد: در آستانه نوروز، از نورپردازی این ساختمان به شکل ویژه‌ای رونمایی می‌شود.

وی همچنین گفت: با توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی، سازمان عمران تمام تلاش خود را کرد تا عمارت بلدیه بعنوان نماد شهر رشت، جلوه مناسبی برای گردشگران داشته باشد.

رئیس سازمان عمران اضافه کرد: با توجه به اتمام مطالعات احیا و مرمت بناهای عمارت تاریخی بلدیه، و شرایط نامساعد جوی در پایان سال، امکان واچینی سقف نبود. بنابراین فاز بعدی مرمت این ساختمان در نیمه سال جدید شامل شامل واچینی سقف و مرمت و اصلاح سربندی و تعویض درب و پنجره‌هایی که کاملا فرسوده شده است، در دستور کار سازمان عمران قرار دارد.

مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت در آذرماه ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۱۶ در فهرست بناهای میراثی کشور ثبت شده است. و هرگونه احیا و مرمت این بناها با نظارت اداره کل میراث فرهنگی گیلان صورت می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز