خبرگزاری کار ایران

در ایام نوروز؛

راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی قزوین مستقر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۷۶۸

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین از برنامه‌ریزی برای استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی در ایام نوروز ۱۴۰۱با همراهی تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نادر محمدی با اشاره به آمادگی بناهای تاریخی برای میزبانی از گردشگران گفت: پس از حدود دو سال رکود در صنعت گردشگری  با بهبود شرایط و بازگشایی بناهای تاریخی در نوروز ۱۴۰۱ راهنمایان گردشگری برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده می‌شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین با اشاره  به نقش تاثیرگذار راهنمایان در چرخه صنعت گردشگری گفت: در قزوین حدود ۸۰ راهنما دارای کارت راهنمای تاریخی، فرهنگی و طبیعت‌گردی داریم که تحت نظارت تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان مشغول به فعالیت هستند و متاسفانه در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجادشده در حوزه گردشگری مانند سایر راهنمایان در سراسر کشور آسیب‌های شغلی زیادی را متحمل شدند.

وی ادامه داد: در این مدت راهنمایان گردشگری شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و بسیاری از آن‌ها از حرفه خود فاصله گرفتند که امیدواریم با شروع تعطیلات نوروز و رونق گردشگری شاهد بازگشت آن‌ها باشیم.

محمدی تصریح کرد: برای ایام نوروز راهنمایان گردشگری استان از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز در همه اماکن تاریخی قابل بازدید و تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر قزوین، مناطق الموت و طارم و شهرستان‌های تابعه مستقر خواهند شد و در خصوص پیشینه تاریخی آثار، فرهنگ، آداب و رسوم توضیحاتی را به گردشگران ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز