خبرگزاری کار ایران

جان باختن 2 نفر در حوادث چهارشنبه سوری استان همدان / افزایش ۳۰ درصدی شمار مجروحان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۵۱۳

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: ۲ نفر به علت انفجار موادمحترقه و اشتعالزا در حوادث چهارشنبه سوری این استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا از همدان، ارتین کمالی افزود: نوجوان ۱۷ ساله در هنگام ساخت مواد محترقه در منزل شخصی و انفجار این مواد دچار ۶۰ درصد سوختگی شد که به علت شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: همچنین نوجوان ۱۸ ساله سوار بر ترک موتورسیکلت در حال تردد در خیابان های سطح شهر فامنین بود که مواد محترقه موجود در جیب این شخص منفجر شد.

وی اضافه کرد: این حادثه سبب سقوط راکب موتورسیکلت، شکستگی دنده، سوختگی شدید و در نهایت مرگ موتورسوار نوجوان شد که سهم هر یک از عوامل در مرگ این نوجوان در دست بررسی است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: حوادث چهارشنبه سوری این استان ۱۰۳ مجروح برجا گذاشت که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد شمار مجروحان افزایش داشته است.

محمدرضا شکوهی  اظهار داشت: ۲۸ تن از مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال در بیمارستان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سوری امسال در استان همدان همچنین سبب قطع عضو پنج نفر شد ادامه داد: ۴۹ نفر از مصدومان دچار سوختگی درجه ۲ و سه ، ۴۹ نفر از ناحیه چشم و مابقی در سایر اعضا دچار آسیب شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه حدود ۱۳درصد از مصدومان زن و مابقی مرد هستند افزود: در این حوادث ۴۸ درصد مجروحان بین سه تا ۱۸ سال، ۲۰ درصد ۱۸ تا ۲۹ سال، ۲۸ درصد نیز افراد ۲۹ تا ۶۰ سال و مابقی را افراد بالای ۶۰ سال به خود اختصاص دادند.

شکوهی خاطرنشان کرد: کمتر از ۲۶ درصد مجروحان حوادث چهارشنبه سوری عابر و مابقی استفاده کنندگان از مواد محترقه و آتش زا بودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز