خبرگزاری کار ایران

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان:

200 هزار سند تاریخی اوقاف به سازمان اسناد قزوین منتقل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۸۷۴

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین گفت: بیش از دویست هزار برگ سند ارزشمند تاریخی‌ـ‌اجتماعی اداره کل اوقاف به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین منتقل شد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین حاتمی با اعلام این خبر گفت: از آنجا که قزوین دارای موقوفات بسیار وسیعی نظیر موقوفات خاندان شیخ الاسلام و مولاوردیخانی و دیگر موقوفات با قدمت تاریخی است، از همان ابتدا یکی اهداف مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مرکز قزوین، تعیین تکلیف اسناد راکد اداره کل اوقاف استان قزوین بود.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین ادامه داد: سرانجام پس از چند سال مکاتبات مکرر و بویژه پیگیری­‌های مستمر چند ماه اخیر در خصوص اسناد انتقالی اداره کل اوقاف استان قزوین و به دنبال همکاری ارزنده این اداره کل، خوشبختانه توافقات لازم در دی ماه گذشته صورت گرفت و پس از حضور کارشناسان سازمان در بایگانی راکد اداره اوقاف و ارزشیابی اسناد موجود در آن، اسناد به مخزن اسناد مدیریت قزوین منتقل شد.

وی عنوان کرد: این اسناد ارزشمند متعلق به دوره زمانی 1290 هجری خورشیدی به بعد بوده و حاوی داده‌های بسیار مهم تاریخی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند، در واقع اسناد اوقاف جدای از ارزش‌های فقهی و مذهبی، آینه تمام نمای اوضاع تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و تنظیم، توصیف و آرشیو این اسناد کمک بسیار مؤثری به پژوهشگران این حوزه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: با ورود اسناد اوقاف به مخزن اسناد مرکز قزوین، در کنار اسناد اداره آب منطقه‌‎ای، جهاد کشاورزی و اسناد شهرداری، مخزن اسناد مدیریت قزوین از این حیث بسیار غنی و پربار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز