خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان:

دو سند تاریخی زمان قاجار به کتابخانه ملی قزوین اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۱۰۴

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین گفت: دو سند ارزشمند تاریخی از فرامین ناصرالدین شاه قاجار با مهر و طغرای این شاه قاجار به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیرحسین حاتمی با اعلام این خبر گفت: به دنبال اجرای پویش اهدای کتاب در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین که از آذرماه سال جاری و همزمان با هفته پژوهش آغاز شد؛ این دو سند ارزشمند اهدا شد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین با بیان اینکه اصالت این اسناد توسط متخصصان و کارشناسان مربوطه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تایید شده است، افزود:  این اسناد مربوط به سال‌های 1303 و 1304 هجری قمری است.

وی در توضیح سند فرمان اول گفت: فرمان همراه با مهر (تا که دست ناصرالدین خاتم شاهیگرفتصیت داد و معدلت از ماه تا ماهی گرفت)، تحمیدیه (بسم الله تعالی شانه العزیز) و طغرای (الملک لله تعالی شأنه حکم همایون شد) است و ناصرالدین شاه قاجار درخصوص مأموریت به میرزامحمدرضای مؤتمن السلطنه، جهت ممیزی و تعیین مالیات متوجهات و منال دیوانی و املاک و مزارع قراء قزوین فرمان داده است که تاریخ متعلق به سال  ۱۳۰۳هجری قمری است.

حاتمی ادامه داد: فرمان دوم همراه با مهر( تا که دست ناصرالدین خاتم شاهیگرفتصیت داد و معدلت از ماه تا ماهی گرفت)، تحمیدیه (بسم الله تعالی شانه العزیز) و طغرای (الملک لله تعالی شأنه حکم همایون شد) است و ناصرالدین شاه قاجار درخصوص مأموریت به میرزاعلی نقی مشیرلشکر، جهت تقسیم عادلانه خالصجات و سهم اربابی تعیین شده در سال گذشته، بین تمامی قراء و مزارع قزوین (به جز الموت که موافق سرخط‌های سابق باید گرفته شود) از جمله قریه «لیکان» در حومه بلوک رامند (با ذکر جزئیات دریافتی) و دستور به میرزاحسین خان معتمدالملک حکمران قزوین، جهت مراقبت بر حسن انجام کار (۱۳۰۴ق) فرمان صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز