خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی فارس مطرح کرد

هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد در فارس گزارش نشده است/۳ هزار و ۸۰۰ کیلو گرم لاشه غیرقابل مصرف دام از چرخه مصرف خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۹۰۸

مدیرکل دامپزشکی فارس با اشاره به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان گفت: در سال 99 و در سال 1400 هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد در فارس گزارش نشده است تنها یک مورد از لاشه کلاغ‌ها در شهرستان ممسنی گزارش شد که به دلیل مسمومیت بوده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا ناظمی امروز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند در جمع خبرنگاران ، افزود: در بحث بیماری تب برفکی  نیز حدود ۴ و نیم میلیون راس دام بصورت رایگان واکسیناسیون شده و این روند تا فروردین ماه ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون برای ۷ میلیون راس دام سبک حدود ۹۵ درصد واکسیناسیون ppr بیماری طاعون نشخوارکنندگان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی فارس به روند نزولی کرونا در فارس و سفر مسافران نوروزی به شهر شیراز اشاره و خاطرنشان کرد که باید در این ایام بیش از هر زمان دیگر هشدارهای بهداشتی را جدی گرفته و مراقبت کنیم.

او همچنین گفت: در این ایام با توجه به میزان تولید، توزیع و عرضه کالاهای پروتئینی و با توجه به حساسیت‌ها و طرح تشدید ملی نظارت اداره کل دامپزشکی از ۱۴ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ با ۴۲ اکیپ ثابت و سیار در سطح استان بر مراکز تهیه و توزیع عملیات نظارت و پایش را انجام می‌دهند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان فارس شهروندان در صورت مشاهده و اطلاع از هر گونه تخلف می‌توانند موارد را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

ناظمی به کشتارگاه‌های متنوع در فارس اشاره و اضافه کرد: از ابتدای شروع طرح شدید ملی نظارت بازرسان این اداره کل از کشتارگاه‌های دام و طیور تعداد ۱۷۰۴ بازدید داشتند که در این راستا حدود ۳ هزار و ۸۰۰ کیلو گرم لاشه غیرقابل مصرف معدم و از چرخه مصرف خارج شدند.

مدیرکل دامپزشکی فارس با تاکید بر سلامت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، گفت: متاسفانه عده‌ای افراد سودجو با ایجاد آشفته بازی با قیمت‌های پایین اقدام به فروش گوشت و فرآورده‌های دامی به شهروندان میکنند که با هماهنگی‌های لازم با مراجع زیربط متخلفان شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطع  شد.

او همچنین از پاکسازی و پلمب مغازه‌ها با هماهنگی مقامات قضایی، مجموعه جهاد کشاورزی، استانداری و فرمانداری در بلوار خلیج فارس، شهرک کیان آباد شیراز خبر داد و گفت: در مرحله بعد شهرک جدید صدرا و قلات را در دستور کار خود قرار داریم.

مدیرکل دامپزشکی فارس ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۵۵ هزار مورد بازدیداز اماکن و واحدهای صنفی انجام شده است که در این بازدیدها یک میلیون ۲۷۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم از فراورده‌های خام دامی فاسد با همکاری نیروی انتظامی معدوم و تعداد ۴۲۴ مورد  پرونده تخلف به مراجع قضایی تشکیل و ارجاع شده است.

ناظمی همچنین گفت: امسال یک میلیون و ۲۷۱ هزار کیلوگرم از فراورده‌های خام دامی فاسد با همکاری نیروی انتظامی معدوم و برای ۴۲۴ واحد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز